Gå til innhold

Piercing i navelen og infeksjon. Hvordan bli kvitt det? HJELP. u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

rens godt morgon og kveld.

Jeg bruker å fylle navlen med klorhexidin (eller hvordan det skrives...) Ta gjerne ut piersingen og la det renne godt gjennom hullet, men å rigle på piersingen gjør nok samme nytten.

Om det er virkelig ille må du til lege, få antibiotika eller de skjærer opp og renser skikkelig for så å sy igjen.

først og fremst: Fjern den piercingen! Hvis du får infeksjoner der så er det ikke bra for deg å ha det.

men du kan ikke la hullet gro igjen før infeksjonen er over. Så det du burde gjøre er å komme deg til legen slik at han kan skrive ut en respet på skikkelig desi oppløsning og krem. Hvis det kun er en liten infeksjon, og den er "fersk" så kan du bruke saltvann eller pyrisept. Rens rundt med q-tips og hell på slik at det renner ned i hullet.

Når infeksjonen først er borte, så fjerner du stanga og lar såret gro, emn husk å rense helt til det er igjengrodd.

Gjest eelis+guttespire

IKKE TA UT PIERCINGEN! Det stenger infeksjonen inne, og gjør som regel mer skade enn å beholde den i! Rens godt med saltvannsoppløsning (en liter vann med en teskje salt kokes) et par ganger om dagen (rundt begge hull og på hele piercingsmykket), og la piercingen være i fred ellers. Ikke ta den ut for å rense for så å sette den inn igjen. Rene hender er kjempeviktig, så når du skal rense må du vaske dem godt. Ikke rør den utenom rensing.

Lykke til :-)

Absolutt ikke ta den ut. Da kan det bli verre og ende opp med at hullet leger sammen med infeksjonen inni. Så bare rens så godt det går med klorhexidin, og så går du på apoteket og kjøper en antiinflamatorisk salve som du smører inn med og setter et plaster over og lar være på et par timer før du vasker godt igjen og tar på ny salve.

Du kan også ta ut piercingen og koke den mens du vasker godt, og så sette den inn igjen og ta på salve. Men det bør du ikke gjøre hvis det er veldigt hovent, for da kan det være vanskelig og sette den i igjen og da kan det lege sammen med infeksjonen inni.

Annonse

Moralen håper jeg er at ingen av dere som er fristet til å stikke huller på kroppen deres, gjør dette.

Det kan være farlig om det setter seg blodforgiftning i såret, HI, Så gå til legen hvis det blir rødt ogv varmt, og du får feber!

For all del, IKKE TA DEN UT!! Gjør du det, kan du risikere at hullet gror i begge ender og innkapsler infeksjonen! Ikke ta den ut bare for et par minutter engang! Når hullet er så ferskt som 3 dager, kan det være VELDIG vanskelig å få stanga igjennom igjenn å få den til å bli ben!

Jeg hadde verkende percing i navlen for en tid tilbake. Jeg rensa morgen og kveld med pyriceptsalve (anbefaler salve, den forsvinner ikke med det første og legger seg som en tynn hinne på hele percingen og området rundt) Dra stanga frem og tilbake så du er sikker på at salva er på hele stanga og ikke bare i endene. Også en veldig fin ting å sette plaster etc som noen over her anbefalte :)

Lykke til med utsmykningen ^^

Takker så mye alle sammen=)=)

Jeg tok i går pyricept (flytende) Og helte på i hullet, brukte q tips og tok bort verket som var i øverste hullet. Tok bort sånn at jeg ikke så noe mer, og tok på masse pyricept igjen.

Og i dag så ser jeg stor forbedring. Jeg var jo så rød rundt, men nå er jeg nesten ikke rød i det hele tatt=) Det gjør mye mindre vondt også. Jeg har tidligere bare brukt pyricept salve. Men det rensa kanskje ikke godt nok?

Jeg tok en ny runde da jeg sto opp. Også så stor bedring etter i går da.=)

Jeg skal ta en tur på apoteket å kjøpe litt mere renseprodukter som dere nevnte. Takker så mye=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...