Føken siruppsnipp Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Har aldri vært sykemeldt tidligere og hadde heller ingen planer om å bli det enda, men nå føler jeg at jeg trenger mer ro. Sliter påå jobben om dagen. Lurer på å ringe legekontoret i morra, men hva sier jeg til sekretæren? Kan jeg få en sykemelding? hmm...hvelp meg noen. Var hos legen i forrige uke og fikk konstatert høy puls (100) og litt høyt bt. Derfor jeg har vært plaget med mye hodepine. Denne uken var jeg hjemme om mandag. Tirsdag og onsdag har vært et rent H.. på jobb, jobber i barnehage. er helt kjørt når jeg kommer hjem. Blir også litt bekymret over at pulsen er så høy, teller selv gjevnlig og den ligger på 90-100. er 17 uker
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 På mitt legekontor må jeg ringe i ringetiden til legen, eller man kan få han direkte om han er ledig. Så kan du fortelle om situasjonen din, også kan han gi deg en sykemelding om mener det er grunnlag for det. Jeg dro først til legen og møtte han personlig da jeg fikk første sykemelding. Når jeg skulle forlenge sykemeldingen var det bare å ringe, så skrev han ut sykemelding og la det i resepsjonen
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Ofte må man ha legetime for å få en sjukmelding, ihvertfall på mitt legekontor. Men under svangerskapet er det litt annerledes, for da har jeg bare telefonkontakt med legen, og hun har sendt sjukemeldinga i posten:-) Lykke til:-)
Enitsirk79 Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Jeg får ikke sykemelding pr telefon, legen vil se meg, selv om det bare er en forlengelse av den forrige sykemeldingen. Så dette er nok ulikt fra lege til lege.
Julelita Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Leger har ikke lov til å skrive ut sykemelding uten å se pasienten, ved forlengelser har de jo allerede sett/snakket med deg.
Sarah & Marcus mamma Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 jeg fikk sykemelding ved å bare ringe legekontor... de skrev ned det jeg sa i en melding til legen og noen dager etterpå hentet jeg sykemeldingen... da hadde jeg vært der i uke 6 og han visste jeg var gravid... hadde ingen problemer da men... i uke 9 begynte kvalmen og da ringte jeg... men det er nok veldig forskjellig fra lege til lege...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå