Sjørøveren&Brumlen Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Vanligvis er han glad i grøten og flaska, men no nekta han å ete. Føler eg har vert flink å variere på grøten, så han kan vel ikkje være lei allerede? Han har fått grøt sia 4 mnd(rett over 6mnd no), og har alltid vert flink å blande i fruktmos sånn at han skulle få variasjon i smaken.. Han har gått fra en heil porsjon grøt om morningen, 180ml mme til lunsj, 160ml + litt frukt rundt middagstider, av og til ei flaske 1 time før kvelds og en heil porsjon grøt til kvelds. No spise han kun et par skjeer til frukost, 40-50ml mme til lunsj, 30-50ml rundt middags tider, tilbud om mme før kvelds, men det nekta han og kun et par skjeer med grøt til kvelds.. vil ikkje ha frukt en gang.. Han hylskriker når vi prøva å gje han mat.. Bæsjen er blitt litt tynnaktig grønn med slim i.. Veit ikkje ka eg ska gjere.. Kan han være mett? Tips og råd tas i mot med STOR TAKK!!!
Leer Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Min gutt på snart seks mnd spiser også lite for tiden. Han begynte med grøt da ha var fire mnd, og spiste full porsjon nesten med en gang, men er det bare noen få skjeer. Resten av grøten må "lekes" inn i munnen. Må få han til å smile, ellers gaper han ikke opp, men han spytter det ikke ut igjen. Det er et stress uten like. Det har vært sånn de siste fem dagene, i tillegg har han nektet å ta puppen, så det er temmelig frustrerende. Håper denne perioden snart går over. Kan jo ikke akkurat tvinge i han mat. Har ikke tips til deg, men deler din frustrasjon!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå