Gå til innhold

akupunktur

lenes

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har prøvd akupunktur som "kur" i forhold til det å miste?

Jeg har vært i kontakt med ei som driver med akupunktur, og hun hevder at hun har hjulpet mange i samme situasjon som meg (altså med flere spontanaborter på rad).

Hun snakker om å gjenskape balanse i livmoren. Høres litt rart ut på meg, men kanskje det er verd å prøve.

Noen som har noen erfaring med dette?

Fortsetter under...

Hei!

Har vært 3 ganger på akupunktur - vet ikke om det hjelper - må ha noen flere timer først!!! Så har ingen erfaring ennå, men ville bare si at jeg er i samme situasjon.

Ønsker deg lykke, lykke til og en riktig god sommer!!!

Klem fra

Hei Lenes

For min del har jeg veldig stor tro på nettop dette med akupunktur. Da jeg mistet i høst for 9.ende gang, ble jeg mildt sagt desperat. Leste alt jeg kom over på nettet. Kom tilslutt over en som driver med akupuntur her jeg bor, og han sa med en gang han hørte min historie at dette kunne han hjelpe meg med. Han hadde hatt mange tilfeller der de mistet igjen og igjen, men da de tok akupunktur, gikk det plutselig bra.

Jeg startet så med behandlinger to ganger i uken, og kom meg utrolig raskt etter aborten. Og på hysteroskopi (undersøkelse der de går inn i livmoren med kamera og lys via skjeden) en måned senere, var det utrolig gode forhold der inne. De kunne ikke skjønne at jeg hadde hatt utskrapning 2 mndr før. Kreftene kom også tilbake igjen.

Jeg fortsatte videre en gang i uken og da jeg ble gravid hadde jeg to behandlinger til for å øke blodstrømmen til livmoren. Etter det ville han ikke behandle meg mere, de skal være forsiktig med gravide. Det er tiden FØR som er viktig. Da skapes de gode forholdene til at det befruktede egget skal få det best mulig. Jeg har tatt akupunkur senere også, men det var mot kvalme og for å få mere energi.

Det er jo ikke alle som har lik tro på dette som meg, men jeg er overbevist om at det har hatt mye å si. Jeg tar jo blodfortynnende, og det er også en viktig grunn for at jeg nå er i uke 27 og alt er såre vel.

Så har du tro på det for din del, ville jeg absolutt prøvd. Jeg fikk det sånn underveis, at om jeg ikke klarte å beholde, var det likevel ikke penger ut vinduet. For det første var det godt å vite at jeg prøvde alt, og for det andre fikk jeg en skikkelig opptur energimessig.

Håper du får den hjelpen du trenger for å lykkes :o) Ønsker deg alt godt :o)

Så godt å høre en positiv historie :)

Veldig hyggelig å høre at det går så bra med deg.

Jeg har fått time til uka, så får vi se hvordan hun velger å behandle meg. Hun har behandlet mange jeg kjenner for mange ulike ting, og hun har et meget godt rykte :)

Men selv om jeg har troen på at det virker, så kan jeg ikke noe for å samtidig være litt skeptisk. Men jeg håper virkelig at det kan hjelpe. Jeg har ikke lyst å miste igjen, jeg vil bli mamma nå :)

Nå har jeg vært hos akupunktøren, og hun målte friksjonen i livmoren min med et slags apparat. Det skal visst være 7 friksjoner i alle kroppsfunksjoner for at kroppen skal fungere normalt. Og jeg manglet en friksjon i livmoren.

I følge henne skal den siste friksjonen være i orden etter behandlingen i dag. Så da blir det spennende å se hvordan det går ved neste svangerskap :)

Håper det kan gå bra neste gang:)

Annonse

veit ikkje om eg kjøper alle *forklaringane* når det gjeld akupunktur, men eg har absolutt tru på at det kan hjelpe. Det er jo snakk om elektriske signal i nervane, så om ein stimulerer ein nerve ein plass, kan det sende signal til ein annan plass. Og særlig farlig kan det vel neppe vere.

Så i morgon tidleg skal eg til min første time hos ein akupunktør som er spesialisert på barnlause. Spennande!

Om ho kan kurere både "mistinga" og andre vondtar eg har i kroppen er det det same for meg om ho forklarer det med energiflyt, friksjonar eller elektriske signal :-)

PS: Til og med min sambuar superrealisten er positiv!

Jeg gikk til akupunktur for første gang i 1 trimester, samtidig som jeg tok albyl-e og crinone (tar albyl-e enda). Nå er jeg 31 uker på vei :-) Vet ikke helt hva som hjalp, men det skadet iallefall ikke, og jeg følte meg bedre etter aku behandling. Følte at det fikset noe inni meg.

Nå har jeg vært på akupunktur en gang, og siden jeg ikke har fått svar på blodprøver og slikt ennå, ville hun bare sette nåler for "generelle ting". Dvs roe ned immunforsvaret, stimulere slimhinner, og slike ting som vel er bra når man har mistet flere ganger.

Og ikke vet jeg, men tror du ikke jeg hadde masse blankt slim i dag. Vet ikke om det er EL helt ennå (ville være minst fire dager før normalt i så fall), men jeg pleier da aldri å være sånn like etter mensen. Pleier derimot å måtte bruke laaaang tid på forspill før det i det hele tatt er noe som helst fuktig der nede.

Kult! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...