2 Hærligheter! Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Bør jeg bekymre meg eller er dette "normalt"?
Kjærlighet <3 Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Vekstavvik opptil 20\22% regnes som innenfor normalen. Gutten i magen mn ble målt til -11% i uke 31. Det betyr bare at de blir litt mindre enn snittet ved termin . Men det er vanlig å få oppfølgnings ul om de finner avvik, for å se om babyen følger sin egen kurve ... Har du fått det?
2 Hærligheter! Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2009 Får endel oppfølgning pga tidligere sv.giftning og Hellp.. Så regner med di sjekker dette åsså da..Hun på poloklinikken sa ikke noe,så derfor jeg spør..+ vekstavviket har vært større for hver gang jeg har tatt Ul... Derfor blei jeg litt bekymra... :/
Kjærlighet <3 Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Da regner jeg med at de følger med på det :-) Jeg gikk fra -6 til -11 ila 3 uker. Men det var fortsatt ok mente legen.
3 jenter <3 Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Jeg var på vekstkontroll nå på mandag og var da 30+2. Jenta mi ble målt til -7%...men det var ikke noe å bekymre seg for sa hun (overlege på gyn.avd ved sykehuset) men hun ville likevel ha meg tilbake om 4 uker...Hun var ikke norsk, så skjønte lite av det hun sa desverre..men fikk iallefall forståelse av at det ikke var noe å tenke på, så hadde det vært noe alvorlig for din del vil jeg tro du hadde fått beskjed om det..) Lykke til videre:)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 ville ikke vært så mye bekymret.. er glad for at du får oppfølging.. så får man bare vente til neste kontroll.. jeg hadde vekstavvik andre veien 4 uker før termin hadde jeg +31% , det er mye det..
bellemi<3 høygravid<3 Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Hadde vekstavik på -14% i uke 33, nå i uke 38 er det gått ned til -5% så det kan stabilisere seg også, desutten er jo disse målingene gjort utifra et generellt mål, noen får jo mindre barn en andre, 5 åringen min var 2750g når hun kom til verden, og regner med noe rundt det samme nå! Stort nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå