Gå til innhold

Vekstavvik på -13 % ,uke 29.. Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg bekymre meg eller er dette "normalt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekstavvik opptil 20\22% regnes som innenfor normalen. Gutten i magen mn ble målt til -11% i uke 31. Det betyr bare at de blir litt mindre enn snittet ved termin .

Men det er vanlig å få oppfølgnings ul om de finner avvik, for å se om babyen følger sin egen kurve ...

Har du fått det?

Skrevet

Får endel oppfølgning pga tidligere sv.giftning og Hellp..

Så regner med di sjekker dette åsså da..Hun på poloklinikken sa ikke noe,så derfor jeg spør..+ vekstavviket har vært større for hver gang jeg har tatt Ul... Derfor blei jeg litt bekymra... :/

Skrevet

Da regner jeg med at de følger med på det :-)

Jeg gikk fra -6 til -11 ila 3 uker. Men det var fortsatt ok mente legen.

Skrevet

Okei.Takk for at du svarte :)

Skrevet

Jeg var på vekstkontroll nå på mandag og var da 30+2. Jenta mi ble målt til -7%...men det var ikke noe å bekymre seg for sa hun (overlege på gyn.avd ved sykehuset) men hun ville likevel ha meg tilbake om 4 uker...Hun var ikke norsk, så skjønte lite av det hun sa desverre..men fikk iallefall forståelse av at det ikke var noe å tenke på, så hadde det vært noe alvorlig for din del vil jeg tro du hadde fått beskjed om det..;))

Lykke til videre:)

Skrevet

ville ikke vært så mye bekymret..

er glad for at du får oppfølging.. så får man bare vente til neste kontroll..

jeg hadde vekstavvik andre veien 4 uker før termin hadde jeg +31% , det er mye det..

Skrevet

Hadde vekstavik på -14% i uke 33, nå i uke 38 er det gått ned til -5% så det kan stabilisere seg også, desutten er jo disse målingene gjort utifra et generellt mål, noen får jo mindre barn en andre, 5 åringen min var 2750g når hun kom til verden, og regner med noe rundt det samme nå!

Stort nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...