Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Blodprøve i dag, syklusdag 22, viste 25. Kommer ikke til å få snakket med legen på noen dager, tror jeg. Noen som har peil? Har jeg da hatt el?
Gjest Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Progesteronverdi på 19 taler for at eggløsning har skjedd!Verdi under 5 er oftest negativ. Vennlig hilsen Dr. Peer Høvik, gynekolog (fra lommelegen.no) Så da ser det ut til at du er fruktbar..
Arie Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 "Legen min sa at 0-15 viser at det ikke har vært noen el, 15-20 viste at det hadde vært en el men at den ikke var så god, 20-100 tyder på en god el." Jeg fant dette når jeg sjekka litt rundt her inne. Så du har hatt el du da!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2009 Takk for at dere svarer! Hadde jo vært fint om jeg hadde hatt el ja. :-) Ble litt forvirret da jeg lette rundt på nettet selv.. Et sted stod det at verdien burde være 25-100.. og da tenkte jeg at min i så fall bare såvidt er "bra nok". Eller? Hehe. Vet jo det er best å få et ordentlig svar av gyn.legen, men er så innmari utålmodig da. Tror det blir noen dagers hekkepause.. Begynner å bli ørlite lei nå etter så lang tid. Og siden det virker som el har vært, så er jo ikke det noen fare. Hører gjerne fra flere, hvis flere vet no :-) :-)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Jeg hadde en pp en verdi på 12, så min gyn sa at vi måtte ta nye blodprøver. Han sa at verdiene bør ligge på minst 20-30 for at man skal ha hatt eggløsning. Neste gang fikk jeg en verdi på hele 67! Verdiene kan variere fra syklus til syklus ut i fra når eggløsningen var i forhold til blodprøvene. Vi fant ut at da jeg hadde en verdi på 12, så var det fordi eggløsningen var sen den pp'en. Så progesteronverdien hadde ikke rukket å stige nok før jeg tok blodprøver på dag 21-23. Neste gang, da den ble 67, så gikk det 7-8 dager fra eggløsning til blodprøvene. Noe som er meget gunstig tidsrom for å finne "riktig" progesteronverdi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå