Gå til innhold

*ATSJOO* Allergi...hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om jeg kan ta min årlige kortison sprøyte??

Vil dette berøre prøvingen min? Har kortison uheldig innvirkning på en eventuell graviditet?

Skal ringe legen min i morgen, men lurte bare på om det finnes andre allergikere der ute? *ATSJOO*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp vært å tatt den - bare 1 ukes tid siden - må ta det nå mellom mine graviditeter, hehe =)

Den må for all del ikke tas når du først er gravid, men skal ikke ha uheldig innvirkning for prøvingen, men for graviditeten kan det være svært uheldig ja...

Tidligere brukte jeg Solu-Medrol, men de siste årene har jeg fått Kenacort - sistnevnte synes jeg fungerer kjempebra! Får den to ganger i løpet av sommeren.

Lykke til da =)

Klems

Skrevet

Innlegget ble ikke registrert, så prøver igjen =)

Skrevet

Har brukt Kenacort i 4 år, er superfornøyd med det.. :)

Kan jeg ta den i morgen? Har EL i disse dager da...men er jo uansett ikke gravid nå dersom det skulle klaffe denne PP! :)

Tusen takk for svar kjære venn... :)

Skrevet

hei, lurer litt på hva dere gjør med allergien jeg også mens dere prøver.

Axinija fikk du noe svar hos legen i dag om dette med allergimedesin mens du prøver å bli gravid.

Skrevet

Hmmm...tilbake fra legen nå....

Han ville overhode ikke skrive ut Kenacort til meg, og han reagerte veldig på at jeg har fått denne årlige sprøyten de siste 4 årene...Han mente at bivirkningene og risikoen er for stor! Alt fra benskjørhet (når man blir eldre) til humørmessige symptomer....sistnevnte kan jeg forsåvidt kjenne meg igjen i!

Jeg vet at det er mange forskjellige meninger blandt de forskjellige leger i landet, noe skal tas med en klype salt....men jeg følte meg såpass trygg på han og det han sa, det "stemte" liksom, han appelerte til min sunne fornuft!

Kortison har hatt en super effekt på meg, men bivirkningene har tydeligvis vært en del av pakka uten at jeg har skjønt det...

Vi ble enige om at jeg skal prøve med cetrizin-tabeletter og Avamys-nesespray...funker dette ikke, skal vi forsøke noe annet!

Blir jeg gravid i nærmeste fremtid, skal jeg slutte med tabelettene og se om jeg får oppbluss av symptomene...noen opplever å bli nærmest symptomfri når de går gravide (det gjorde jeg sist gang)!

Legen mente at det ikke er skadelig å brukte de normale allergi-tabelettene mens man går gravid, men at det ville vært best uten om det lar seg gjøre... :) TVI, TVI... :)

Skrevet

herre...hvordan går det med meg da:( har tatt sprøyte forrige uke og fant ut at jeg er gravid idag:(

Skrevet

Nei, nei, nei!!! Ville ikke skape hysteri om dette.....Nekter å tro at kortison er så risikabelt ettersom det finnes MANGE leger som skriver dette ut til sine pasienter....Personlig har jeg valgt å lytte til min lege, i likhet med at du har valgt å lytte til din.. :)

Dersom dette innlegget skremte deg (noe jeg beklager på det sterkeste!!!) anbefaler jeg deg å ringe legen din i morgen, for å bli beroliget!

STOR KLEM og en riktig unnskylding fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...