Gå til innhold

Hvordan går det med dere, noen som fortsatt er her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn så fant jeg ut at jeg ville stikke innom her i dag. Sikkert fordi det er ett år siden vi bestemte oss for å prøve på en til. Jeg har ingen forhåpninger om at noe skal skje, for jeg vet at det ikke kommer til å skje siden eggene er så dårlige. Jeg har forsonet meg med det og har det veldig bra!

Hvordan går det med dere som var her sammen med meg? Noen som allerede har fått? Hvor langt er dere på vei? Osv.. osv... :-D Er nysjgerrig...:-D

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, så koselig å høre fra deg da!

Jeg har ikke vært her inne noe særlig jeg heller. Jeg er en sjelden gang innom og titter, og nå må jeg ha følt at jeg måtte inn å sjekke.....og så har du skrevet noen ord :-)

Jeg er ennå ikke gravid, men jeg føler på meg at jeg blir det veldig snart :-) :-) :-) Min nye taktikk er å tenke at jeg allerede er det og være veldig takknemelig for det (i tråd med boken "the sectet"). Kan anbefales!

Så flott at det går bra med deg og at du har forsonet deg med et liv uten en baby til. Du snakket jo om å adoptere - ikke noen planer om det heller?

Håper du får en super sommer!

Klem herfra :-)

Skrevet

Ikke for å "grave", men hva mener du med dårlige egg ??

Går utifra du har testen et eller annet..., men hva..??..

Er 2 år eldre enn deg, skjønner du... ;))

Skrevet

Hei, hei,

Nei, det blir ikke noe adopsjon på oss. Vi har vel funnet ut at når det ikke gikk så fort som vi hadde planlagt, så fikk det bare være. Jeg vet at det er mange her som er eldre enn meg, men jeg vil ikke planlegge å bli mamma når jeg er 40. Og nei, jeg har ingen planer om å utdype mine synspunkter rundt dette, da dette er et personlig valg, på samme måte som at andre velger å få barn etter fyllte 40. :)

Kort om min historie. For ganske nøyaktig ett år siden bestemte vi oss for å prøve og få en til baby. Vi har en sønn på 14,5 år. Jeg sluttet på p-pillene og tenkte at jeg sikkert kom til å bli gravid med en gang. Allerede etter noen måneder hadde jeg en følelse av at noe var galt. Mensen var ustabil og jeg blødde veldig lite. Jeg gikk til gynekolog i august fordi mensen var 2 uker forsinket og ingen pos. grav. test. Han fant ikke ut noe, men jeg fikk noen vage svar av ham ang. at jeg hadde tjukke slimhinner i livmoren. Fordi jeg ikke helt skjønte hva han mente gikk jeg til en annen gynekolog. Etter første time, og innvendig ul, sa han at han fryktet at jeg var kommet i en for tidlig overgangsalder fordi eggstokkene mine var så små. Jeg fikk henvisning til hormonprøver på sykehuset. Prøvene viste at jeg var kommet i en for tidlig overgangsalder, så pass mye at til og med prøverør var ganske dødfødt.

Det var selvfølgelig utrolig kjedelig å få vite det og jeg hadde to ganske så jævlige måneder. Heldigvis er jeg selvstendig næringsdrivende så jeg var nødt til å gå på jobb. Jeg tror dette reddet meg fra å gå inn i en liten depresjon. Jeg ble tvunget ut i virkeligheten og jeg fikk satt ting i perspektiv. Det finne faktisk verre ting enn å ikke kunne få flere barn! Dessuten er det faktisk en del positive ting ved å ikke få flere barn også! :-D Bl.a. så har vi reist en masse det siste halvåret. Jeg konkurrerer internasjonalt og har vært i USA to ganger denne våren. I tillegg har vi vært på mange turer innen Europa og i august skal vi til Japan igjen... :)

Klart jeg av og til tenker på at det er trist at vi ikke har flere barn, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det og livet må gå videre. :)

Klem

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei.

Jeg husker deg, men vet ikke om du husker meg.

Jeg ble i februar gravid ved hjelp av IVF, sitter nå her snart 26 uker på vei med ei lita snuppe i magen. Jeg STORkoser meg med magen og gleder meg til å hilse på henne :-)

Jeg hadde høy FHS, men heldigvis var en av de 5 eggene gullegget ( 5 ble tatt ut, 4 ble befruktet, 2 delte seg i 2 - dårlig kvalitetet og 2 delte seg i 4 - god kvalitet :-)

Jeg fylte 42 år i sommer :-)

Skrevet

Utrolig kjedelig å få en konklusjon på at du har en for tidlig overgangsalder. Jeg synes du er sterk og høres positiv ut den andre veien, du har infunnet deg med at livet går videre og har mye å tilby utenfor babyverden.

Lykke til videre:-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei A1973, jeg fikk en støkk da jeg leste innlegget ditt. Jeg var aktiv på listene her i våres, men fikk konstatert at jeg MULIGVIS var på vei inn i overgangsalder hos en spesialist i august i år(jeg ble 38 i august). Jeg hadde et fsh-tall på 15, hun tok så en prøve mere, og neste gang viste den 12, litt bedre.

Jeg har ikke barn fra før, og tar derfor imot fertilitetsbehandlingen vi er tilbudt med åpne armer. Jeg fikk nok litt et lignende sjokk som deg, da spesialisten var meget pessimistisk i sine uttalelser om sjansene våre til å få barn. Men jeg er altså ikke forsonet med tanken om å gi opp enda, tross dårlig utsiker, jeg håper bare det kommer en konklusjon i den ene eller andre retning snart, for det sliter utrolig mye på den mentale helse og ikke vite om man noensinne vil bli mor...

Det er godt å høre at du er forsonet med tanken, og jeg ønsker deg lykke til videre med konkurranser og virksomhetsdrift.

Skrevet

Gratulerer med din graviditet! Jeg fikk et fSH-tall på 15, så 12 her for en måned siden. Spesialisten sa jeg hadde svært små sjanser for å bli gravid. Må jeg spørre hva ditt FSH-tall lå på?

• 2 måneder senere...
Skrevet

Oj, var bare innom her og ser at noen har svart på tråden min.

Cleo71. Husker deg så vidt ja. Hehe, rart hvor fort en glemmer. Har glemt nesten alt om svangerskapstegn, testing osv... Det eneste jeg fortsatt husker er at jeg temper litt innimellom, rett og slett for å vite når mensen kommer... :) Har dere begynt på noe behandling?

Jeg har ikke testet FSH-nivået mitt en gang til. Skulle gjort det i sommer, men da var vi vekkreist, og så har jeg helt glemt det...:)

Grunnen til at jeg nå er innom her igjen er at jeg leter etter opplysninger... Iflg. tempen min, så hadde jeg el for 18 dager siden. Tempen er fortsatt høy, ingen spotting (har pleid å spotte bare 6-7 dager etter el de siste 15 månedene), men har testet, for 2 dager siden, og ingen tegn til graviditet der heller. Blendahvite tester. (Hehe, hadde en del tester igjen fra den gangen jeg var testoman.) Så da lurer jeg på om jeg rett og slett har mistet mensen pga. overgangsalderen? Stiger tempen da??? Tror ikke jeg er gravid i det hele tatt, men skjønner ikke hvor mensen blir av.... :) Kan man ha el. uten å få mensen???? Skjønner ingenting... :)

Hillbillie: Jeg ser at du fortsatt er her! Hvordan går det med deg? Og dere andre?

Mange klemmer

Skrevet

Hei A1973 har råtne egg :-/

Hyggelig å se deg innom her da! Tilfeldig at jeg så meldingen din her nå, for jeg er nå endelig gravid! Er 8 uker i dag, og skal faktisk på ultralyd om en time....spennende!

Hadde vært fantastisk om du også mot alle odds var gravid nå! Krysser fingrene for det og at det ikke er overgangsalder ennå!

Klem fra ønsker attpåklatt som nå heter venter attpåklatt(er?)

Skrevet

Hei A1973, koselig å høre fra deg igjen! Og hvordan går det - ingen tr enda?? Må få høre hvordan dette går!!;-) Jada, jeg har nok bosatt meg her inne...he-he..:-) Har hatt noen runder med pergo uten resultat og tenker nok mer og mer den tanken at vi forblir barnløse...dette er en prosess (dette vet du alt om) og veksler mellom å være uendelig trist og akseptere at livet er bra uten barn også. Men har ikke helt gitt opp enda da!!;-)

Venter attpåklatt(er): Stor gratulasjonsklem og lykke til i svangerskapet!!

Skrevet

Takk skal du ha Hillbillie!

Håper virkelig spira klorer seg fast hos deg også snart - krysser fingrene :-)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Heiiiii : ) Fikk plutselig så lyst å se om det var noen "kjente" her enda og det var det "desverre" ! Skulle ønske at alle var blitt gravide nå : ( !!

Litt oppdatering fra meg Min solstråle kom til verden 21.09.09 og jeg nyter hver dag! Håper virkelig dere og får oppleve dette snart ! Unner dere det av hele mitt hjerte!!!

Masse lykke til videre!

Gode klemmer fra tjorven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...