Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså...jeg tar jo el tester hver mnd, også denne mnd...jeg antar at el mest sannsynlig var på søndag,men greit og få noen formeninger om det...jeg vet liksom ikke om jeg antar rett....

jeg fikk positiv el test ca 16.00 på lørdag, positiv el test søndag morgen i syv tiden,men negativ igjen søndag klokken 14.00....

hadde veldige smerter på søndag morgen når jeg tok den første testen...var såvidt jeg klarte og kose i sengen hehe....så vil jo tro el var søndag mellom syv og 14 en gang??

vi hadde morgen sex torsdag, lørdag og søndag....+ søndag kveld...vi har vel truffet da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at El-testene slår ut ca 12-24 timer FØR EL, les bruksanvisningen nøye...

Noen får El smerter i forkant av EL, noen får smerter under EL og idet egget slipper, søk på mittelschmertz smerter på nettet så finner du mye informasjon. Tror det er sånn det staves, men er ikke 100% sikker. Egget lever i ca 24 timer, sædcellene kan leve i opptil 5-6 døgn, men vanligst rundt 4 dager. Du kan lese mer om det på pernille.info - står masse fint om EL og syklus der!!!

Jeg vil tro du hadde EL natt til mandag kanskje? Eller i løpet av mandagen... Det sies at det lønner seg i ha sex rett i forkant av EL og på selve EL dagen.

Du har nok truffet på EL denne gangen vil jeg tro - så blir spennende å se om treffer blink. Så mye som 60-80% av alle befruktede egg går dessverre til grunne rundt den tiden man forventer menstuasjon - som sagt les pernille.info og babyverden.no - der også står det mye info om det å være prøvere.

Lykke, lykke til da Tingeling27

Stoooor sommerklem fra

Skrevet

tuuusen takk for svar:) du er alltid så flink til å svare du<3

jeg har lest mye på pernilleinfo. men ble alikevel usikker når jeg mest sannsynlig hadde el...greit og høre andres meninger også:)

vi hadde jo ikke sex på mandag da men...:(

men uansett, så kan jo sædcellene leve i noen døgn, så noen av søndagens svømmere burde jo være levende og klare og befrukte egget???

men uansett så slo jo testen ut klokken 16.00 på lørdag ,og det er vel slik at man skal regne fra første positive el test?? har lest det ett sted...og da klokken 16.00 på søndag så har det jo gått 24 timer allerede....så 38 timer på 04.00 søndags natt....så blir det jo 42 timer på søndag klokken 16.00 i verste fall...så lever egget i 24 timer fra det blir sluppet og da lever det til mandag...blir det ikke sånn da??eller tuller jeg veldig nå¨??

hadde foresten veldig vondt i hodet i går...og det fikk jeg sist jeg ble gravid også...men husker bare ikke når det var...var iallefall før ikm...men det er nok for tidlig å ta det som ett symptom allerede...ååååå vil så gjerne denne mnd...hadde vært perfekt:)

hvor er du i syklusen nå da???

stoooooooooooor sommerklem tilbake:)

Skrevet

Hei igjen =)

Det virker som du kan dine saker da, hehe =)

Alt fra 24 til 48 timer er normalt - så blir spennende å se om du blir gravid!! Jeg har testet med EL tester før (høsten 2008) - og fant ut at jeg traff på hver EL - men ingen positiv test, så selv om man treffer er man ikke garantert å få full klaff, hehe, men jeg krysser alt jeg har unntatt beina, hehe - og håper virkelig du får en liten spire snart!!!

Jeg er bare på dag 26 etter siste MA, tror jeg fikk mensen samtidig med renselsen etter MA for snart 14 dager siden, stemmer det skal jeg ha EL til helgen (rundt 27.06) og så IKM ca 11 juli, altså 6 uker etter MA.

Så blir en spennende tid fremover - skal nå bare nyte sommeren i ikke-gravid tilstand =)

Kommer nok til å oppdatere litt innimellom - trenger en liten pause fra BIM skjønner du - blir så stresset og negativ prøvetid - vil at det skal bli mer kos denne gangen!!! Men er inne og leser litt innimellom da - kan jo ikke logge meg helt ut heller, hehe =)

Ha en fortsatt strålende fin sommerdag (hvis du bor på Østlandet da!)

Klem fra

Skrevet

hehe jeg håper da jeg begynner å bli dreven i dette ;)

jeg vet at det ikke er sikkert man blir gravid om man treffer, men er liksom greit og vite at man har truffet alikevel syns jeg da:)

hehehehe du skal få slippe og krysse bena ja;) da blir det jo ingen spire hehe;)

jeg fikk også mensen 6 uker etter utskrapning....og hvem vet...nå som du slapper av og koser deg, og det er sommer....så kan jo ting skje...er som regel da det skjer:)

jeg håper jo selfølgelig jeg er gravid denne mnd, men om jeg ikke er det, så har jeg masse planer nå i sommer...så da vil jeg tro at nederlaget ikke blir så stort siden jeg har nok og ta meg til uansett...så kommer det jo en el i juli også...og det går nok fort frem til den el'en pga ferien osv...

du får nyyyte sommeren du også, og ta en øl i solen:)

så får du ha en fin dag du også:) nå skal jeg ut og legge meg i solen igjen, jeg bor på østlandet....og det er jeg glad for i dag hihi:D

mange tusen klemmer til deg....håper du ikke forsvinner helt herfra da...er så koselig og ha deg her<3

klem

Skrevet

hehe*kremt*jeg bor nord i landet og vi har hatt nydelig vær i nesten 3 uker nå... 15 grader og sol fra skyfri himmel idag! :)

Skal på jobb om en halvtime, men har koset meg i solen i flere timer i formiddag... :)

KLEM

Skrevet

hehe da er det ikke bare her vi er heldige i dag da:)

deilig med så deilig vær i 3 uker da:)

har slekt fra nord, og de kom hjem rett før helgen...de sa nemlig det var dårlig vær der og 6 grader....men kommer sikkert an på hvor man er i nord:)

ha en fin dag på jobb:)

solklem

Skrevet

Åååå - det er så nydelig i nord i landet!!! Har dessverre ikke kommet meg lenger nordover enn Sortland, men kjørte oppover langs kystriksveien, forelsket meg helt i Bodø og Lofoten, men fra sortland var det 50 mil til Tromsø og ytterligere 50-100 mil oppover til det nordligste nord!!! Brukte 3 uker av ferien min og måtte avbryte og kjøre hjemover igjen når vi kom til Sortland, kjempesynd - for jeg var så innstilt på å komme meg heeeeelt opp til Kirkenes og lenger enn det, hehe =)

Jeg skal nok komme meg oppover og oppleve nydelige Norge i nord, østlandet blir veldig flatt og kjedelig opp mot landskapet i nord - gud så heldig du er som bor i nord Axinija 1MA+1SA 2.PP, hvor eksakt er det du bor da?

Nyyyyyyt det flotte sommerværet alle sammen - det gjør jeg =)

Klem fra

Skrevet

Ja, nordnorge er alt annet enn flatt, det er helt sikkert... ;)

Jeg bor faktisk vel 1 time unna Sortland...På Andøya... :) En naturperle uten like...

Bodde i Tromsø i 6 år, men flyttet "hjem" igjen for litt over et år siden....Tromsø er en flott by med herlige innbyggere, men kan ikke måle seg med Vesterålen! :)

Skal du nordover ved en senere anledning, må du forsøke å få med deg midnattsolen...den har vi rett utenfor kjøkkenvinduet hver kveld vi har klarvær... :)

Skrevet

vet hvor det er:)

nordnorge er virkelig flott når det er godt vær:)

jeg var der oppe hver sommer når bestemoren min var i live...så har fått med meg både nordlyset om vinteren og midnattsolen om sommeren:D

fantastisk....

er nok en herlig plass om sommeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...