Gå til innhold

Noen her som har jobbet med timeshare/ferieklubber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er erfaringen din?

Skrevet

Erfaringen min er at du kan tjene deg sinnsykt gode penger om du er flink i jobben. Om du skal dra en plass å prøve å jobbe med det,ha med deg nok penger så du vet du klarer å bo der og betale billetten din hjem. Mange selskaper sier du får tilbake pengene for flybilletten din men det er kun om du "selger" så og så mye. Om du ikke klarer jobben er dette vanskelig,så du må ikke basere deg på de pengene. Vær sikker på at det er en mnd fri bolig,noe alle selskaper gir.

Stå på kravene,krev go opplæring.

Hvor har du tenkt å jobbe?

Skrevet

Nei den jobben er jeg ferdig med for godt:)

Jobbet på GC og i Hellas for noen år tilbake. Med sommeren kommer alle advarslenen i avisene igjen og jeg blir litt tankefull. Jobbet for et utrolig useriøst firma på gc, ble lurt like mye trill rundt jeg som kjøperne ble. Har fortsatt dårlig samvittighet for alle parene som syntes jeg var en så søt og hyggelig jente. Kommer aldri til å glemme alle de helt utrolig lite hyggelige frokostene jeg har spist.

Lurte vel egentlig på hva slags følelse du sitter igjen med i etterkant og om firmet(ene) du jobbet for var av de seriøse eller useriøse

Skrevet

Jobbet i Hellas og i Egypt. Hellas var for meg mere seriøst,og kjeresten min jobber ennå for dem. Han er veldig flink til jobben,jeg fikk det ikke til i Hellas. I Egypt var det helt greit å jobbe,men selskapet var mindre seriøst. Der fikk jeg det til da jeg fikk jobbe sammen med han og han ga meg den "rette" oppleringen :)

Hadde også dårlig samvittighet for de som jeg sendte inn.. Men holdt meg opp at det var så mange som var fornøyde da :)

Skrevet

Hva slags jobb mener dere?

Mener dere de som står med sånne skrapelodd som de gir til folk? Det er hvertfall timeshare, og er ulovlige hele gjengen.

Skrevet

Du jobbet som opc ja, men skal du jo ikke ha like dårlig samvittighet som meg. Jobbet du for CG? Hørt at det er en del som er fornøyde og en del som ikke er så fornøyde med de:)

Skrevet

Pa te ti ca, tror ikke du har så mye peiling altså...Det er ikke ulovelig og all timeshare er ikke dritt, det fines mange bra og seriøse firmaer som holder det de lover. Jeg har jobbet for et slikt ett. Men jeg har også jobbet for en ferieklubb og det var ikke akkurat like seriøst, uheldigvis for meg og alle de som kjøpte av meg så oppdaget jeg det ikke selv før etter at det var gått en stund.

Skrevet

Du kan tro hva du vil, jeg har nå jobba i litt over fem år med timeshare- skrapeloddidioter mindre enn fire meter fra butikken min. Og de ER ulovlige. Det betyr ikke at firmaet er ulovlig, eller at alle er dritt (men det har jeg da heller ikke skrivd?), men at den jobben disse gjøkene gjør i gata er ulovlig.

Hver gang politiet kjører forbi her (Spania) løper de og gjemmer seg, og de stakkarene (som gikk fra stakkar til heldig på et sekund) som de nettop hadde stått og prata med, blir stående igjen og måpe.

Spørsmålet mitt var om det er *den* type timesharejobb det var snakk om her, eller en annen type. Timeshare er mer enn skrapelodd.

Skrevet

Det er forskjellige lover i forskjellige land:) Og ja, de fleste som kjøper timeshare for første gang blir "invitert" gjennom et skrapelodd. Dette gjelder både de seriøse og de useriøse.

Så ja, det er "den" type timeshare jeg mener. Og jeg vet hva timeshare er:)

Jeg skriver ikke dette for å rosemale timeshare jeg, hvis du leser innleggene mine så vil du forstå det.

Skrevet

Ja jeg veit det er forskjellige lover i forskjellige land.

Jeg har heller ikke hevda at noen prøver å rosemale (?) timeshare, men siden alle gjemmer seg bak knappen (Gud forby at Trine får vite at jeg skriver om timeshare på et babyforum) er det ikke lett å se hvem som mener hva.

Men DEN TYPEN timeshare du snakker om, i Spania, ER ulovlig. Mot loven. Politiet veit det og leiter etter dem, og de er takknemlige for sånne som meg som ringer dem og gir beskjed. Og det gidder jeg ikke skjule heller. "Det var jeg som ringte" er fin foran de som blir plassert i politibilen. Da holder de seg hvertfall langt unna vår butikk og omegn neste gang.

Skrevet

Sinna eller:)

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du vil jeg nå, jeg får litt følelsen av at du er ute etter å "ta" de som jobber med Timeshare? I hovedinlegget lurte jeg på om det var noen her som hadde jobbet med Timeshare/ferieklubber, du har etter hva jeg har forstått ikke det?

Jeg er anonym på et anonymt forum.....Hvis du trenger et nick å forholde deg til så bør du holde deg på feks skravle? bare et forslag.

Skrevet

Nei, jeg er ikke sinna.

Jeg er heller ikke ute etter å ta noen som helst, men syns det er grådig urettferdig at turister, og andre, blir offer for en sånn felle.

Nei jeg har ikke jobba med timeshare. Jeg tror derimot at du, med den holdninga, glir rett inn i miljøet.

Og nei, tilslutt, jeg trenger ikke et nick å forholde meg til, men anonyme har for vane å forvente at vi andre skal se forskjell på anonym og anonym. "Jeg har da aldri skrevet det!!" er en klassiker.

Lykke til, bare ikke kom til Solkysten for da ringer jeg politiet.

Kanskje.

Ædi blædi bluse.

Skrevet

Hvilken holdning er det du mener?

Har du lest hva jeg har skrevet eller...om dårlig samvittighet osv? Er helt enig jeg at det er grådig urettferdig at turister og andre blir offer for en slik felle...de gangene de er en felle. Jeg har, som jeg skrev til å begynne med, jobbet for et useriøst firma, og det er jeg fryktelig lei meg for den dag i dag. Har skikkelig dårlig samvittighet for de som ble lurt av meg. Jeg visste ikke selv at jeg lurte de fordi jeg var lurt trill rundt selv.

MEN, jeg har også jobbet for et stuerent firma som holdt akkurat de de lovte bort + at kjøperne ikke minst hadde angrerett på 14 dager noe som er en god peker på om firmaet er seriøst eller ikke.

Forklar meg hva du mener med den holdningen da?

I denne tråden er de kun meg som er anonym...hittil

Skrevet

Okey, når jeg innser at du er den eneste anonyme blir saken litt annerledes. Jeg trodde du var den som spurte, men ikke den samme som svarte at du er ferdig med den type jobb.

"Med den holdninga" var jeg egentlig bare sarkastisk siden du var kjapp til å si at jeg ikke har peiling på Timeshare, og at jeg trenger å forholde meg til nick.

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet ovenfor folk du har lurt siden du faktisk ikke visste at du lurte dem. De som burde ha dårlig samvittighet er de som står bak, og de som er fullstendig klar over hva slags lureri de driver på med, og som likevel gjør det uten å bry seg.

Jeg er såklart klar over, som nevnt før, at det finnes stuerene timesharefirmaer. Jeg kjenner flere folk som eier timeshare-leiligheter og er veldig fornøyde.

Her har vi hatt samme timesharegjengen hvert eneste år, og samtilige (en gruppe på ca. 7 menn) er ekstremt uhøflige. Typen som eksploderer når potensielle kunder ber dem stikke det falske skrapeloddet et visst sted, og som faktisk har slått ned folk, dytta dem i bakken, kasta loddet i ansiktet på dem og bedt dem dra til helvete, etterfulgt av en regle skjellsord.

Denne gruppen er heldigvis ikke her i år (de pleier å være her fra sånn ca. mars). I år er det fire andre, to par ser de ut til å være. Den ene av de to damene er gravid og jeg gidder ikke legge meg oppi hva de driver med i år, KUN fordi hun mest sannsynlig prøver å tjene penger før barnet kommer. Jeg har heller ikke sett noen av de fire med samme oppførsel som de fra alle de andre åra, så jeg lar det på et vis passere. Hvis noen kunder i vår butikk spør hva de i gata driver med (de får jo mye oppmerksomhet) så sier jeg jo at det er timeshare, og hva de eeegentlig driver med.

Skrevet

Men da er vi jo enige da:)

Jeg har vel egentlig ikke møtt verre mennesker enn enkelte at de jeg jobbet med /for i spania. Totalt uten samvittighet, nesten litt sjokkerende faktisk. Bakmennene var en gjeng med kjeltringer rett og slett som til å begynne med fremsto som engler. Nå tør jeg nesten ikke reise tilbake dit hvor jeg jobbet fordi jeg har hørt at de skal "ta" meg...(fordi jeg bla stilte opp i et intervju i etterkant)

Er glad jeg ikke jobbet for de i mer enn noen måneder kan du si. I Hellas derimot var alt kjempebra. Et skikkelig seriøst firma med gode ledere og alt var som det skulle ( iforhold til de som kjøpte i hvertfall)

Skrevet

Politiet lager opp regler etter hva som passer dem,og det kommer ofte ann på hvem du møter på. Det som gjør timeshare "ulovlig" noen plasser er at det er så mange som driver useriøst. Folk betaler for noe de ikke får,som ikke er låv. Den bedriften jeg jobbet for i Hellas er den typen som driver med skrapekort. Du sier det ikke er låv? Vel det er det. Har aldri hatt problemer med politiet der, du får det du betaler for, og veldig mange er fornøyde med kjøpene de gjør.

Eneste man har problemer med der er butikk/resturant eiere (!) som ikke tåler at vi tar potensielle kunder bort fra området "deres".

Da kan politiet komme å gi deg beskjed om å stå en annen plass. Så er det ferdig med det..

Om man er fornøyde med kjøper er jo helt opp til hver enkel,og hva man er ute etter. Sånn er det jo med alt.

Skrevet

Du er klar over at de tar trusler veldig alvorlig her i Spania? Politiet altså. Dessuten er de alltid interesserte i å få tak i disse menneskene. Typisk jobb for det hemmelige politiet, som stadig slår til med aksjoner og arresterer dusinvis av folk, etter lang tid med hemmelig etterforskning.

Var det på Gran Canaria du var, sa du?

Skrevet

Hvis det er meg du refererer til, med at jeg sier at det ikke er lov, så har jeg kun snakka om Spania, og her er det ikke lov.

Som nevnt over betyr ikke det at firmaet nødvendigvis er et ulovlig firma, for det er mange av dem som er helt lovlige og som ikke driver med noe monkey business i det hele tatt, men det de gjør på gata er ikke lov.

Skrevet

Hvilke bedrift jobbet du for i GC? Har mange venner som jobber/har jobbet der,men de har vært heldige da. Men mulig fordi de er "sendt" fra Hellas og det er litt bedre viten om hvor du burde jobbe/ikke burde jobbe. Det som er skummelt er jo om du bor gratis en mnd,og får dekket flyreisa de DIT er du "eid".

Vet om en som dro dit,fikk en kompis til å snakke godt om han så han fikk dekt reisa (personen er egentlig en forferdelig dårlig opc),og fikk bo gratis en mnd. Så stakk han bare. Han ble truet om at de skulle drepe han,og dette har forfulgt han en stund. Dette var jo tydeligvis et av de dårlige firmaene da..

Skrevet

Huff, nei jeg er helt totalt ferdig med det miljøet på GC. Fortalte alt jeg visste til de som intervjuet meg og føler vel egentlig at jeg har gjort mitt. Det har aldri vært noen direkte trusler, de er veldig flinke til å hinte skjønner du. Litt sånn..."jeg hørte en historie om en som gjorde ditten eller datten og den personen ble banket med beskjed om å forsvinne fra øya i morgen" Hvis du gjør sånn eller sånn så kommer det til å skje med deg også.

Det er et mijø hvor de fleste kjenner hverandre og har på ett eller annet tidspunkt jobbet med hverandre. Tror dette er spesiellt for canari øyene, var ikke sånn i hellas i det heletatt

hi

Skrevet

Jeg jobbet for et firma som het viajes sonnentravel, men de heter garantert noe annet i dag:) Kan godt hende at dette firmaet som vennen din jobbet for kan være det samme som jeg jobbet for, det høres nesten litt slik ut. Men det er mange som spekulerer i det, altså de hopper rundt til forskjellige firmaer og får gratis opphold en mnd.

Jobbet du for Club Greece eller?

Skrevet

Den over her var til pe te ti ca(?) :)

HI

Skrevet

Jobbet for Club Greece ja :)

Bra selskap,men skulle ønsket jeg fikk bedre opplæring da :P

Skrevet

Da kan det nok hende vi har noen felles kjente, jobbet ikke for de jeg da men noen av de jeg jobbet med gikk over til CG:)

Kreta eller Rhodos?

Skrevet

Okei,jeg refererte kun til det du sa i starten om at hvis det var de med skrapelodd er det timeshare,og de er ulovlige hele gjengen :)

Men som vi begge sier da..det er forskjellige regler i alle land :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...