Gå til innhold

Leste om bringebærblad på apotek1 sine sider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter:) Har noen av dere begynt å drikke bringebærbladte eller ta kapsler?

Jeg vurderer å begynne på de nå, er i uke 31, skulle sjekke om de solgte dem på apotek 1 også fant jeg dette:

Unngå bruk av planter som kan medføre sammentrekninger av livmoren. Eksempler på urter som kan påvirke livmoren eller tradisjonelt er blitt sett på som abortfremkallende er blant andre ringblomst, bringebærblad, jernurt, ryllik, hagtorn og matrem.

Noen som har erfaringer med disse kapselene fra et annet svangerskap? Tror dere man kan føde for tidlig av å ta disse kapslene? Siden det står at de er brukt som abortfremkallende midler(i gamledager) Skal høre med jordmor neste mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte min jordmor og hun mente det ikke var noe skadelig å begynne tidlig med bringebærte/-kaplser. Det vil i seg selv ikke fremskynne noe, men kan bidra/hjelpe når det er modet for det. (som akupunktur antar jeg)

Jeg har tatt kapsler i ca to uker og merker ingenting enda. Vet ikke hvor mange uker jeg er, men har 2 mnd igjen til termin. (minus 2 dager for å være helt eksakt)

Skrevet

Hei:-) har tenkt å begynne med bringebærkapslene selv, men har fått høre at en ikke ska begynne før etter uke 35 pga at det kan sette i gang fødsel..

Skrevet

Jeg har også hørt og lest at man ikke under noen omstendighet skal ta dem tidlig i svangerskapet, men at det er bra å ta dem mot slutten av 3. trimester. Husker ikke uken, men tror det var rundt uke 34-35.

I mitt første svangerskap drakk jeg kun teen, men den har jo ikke særlig sterk virkning i forhold til kapslene, så jeg vil absolutt anbefale dem. Tok dem hver dag i forrige svangerskap, og livmoren virket mye mer "klar" og sterk da fødselen begynte. Som andre sier her, så setter det vel ikke akkurat i gang fødselen, men kan kanskje hjelpe til med modning + at fødselen går fortere når man først er i gang?

Skrevet

Med et problemfritt svangerskap kan man begynne på de i uke 32... Tenkte også å prøve de... Noen som vet prisen?

Skrevet

Søkte litt på nettet og tror de koster rundt 165-180 kr for en pakke med 100 kapsler.

Merket Nature`e Sunshine fåes kjøpt på sunkost helsebutikk hvertfall.

Tror kanskje jeg drøyer med å begynne til uke 32 da =)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Urtesenteret.no har bra priser på kapsler. Meget bra nettbutikk med rask levereranse.

Skrevet

Hva med dem som har raske fødsler da. Vil de føre til enda raskere fødsler ? Jeg tok dem med mann, fødte på 1,5 time. Turte ikke ta de med nr 2, men nå lurer jeg litt. Noen som vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...