♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Hva kan jeg gjøre for gutten min som er forkjøllet og hoster så kraftig.Kan dere være så snill og gi meg god råd.Slitter med gutten min
♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2009 det er vel slimhoste,kjøpte på apotek noe medisin,men det hjelper ikke i det hele tatt.
*Lille Persille" Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Tiltak ved hoste: Ved hoste og andre luftveissymptomer kan det være gunstig å la barnet ligge med hevet overkropp om natten. Man kan bygge opp med klosser under sengebena: en liten barneseng 10-20 cm. Slim i luftveiene fjernes effektivt når man hoster. Hoste skal derfor ikke alltid behandles eller undertrykkes. Hostesaft helbreder ikke, men kan lindre. Ved slimhoste anbefales rikelig å drikke, det virker slim-løsende. Slimløsende mikstur synes å ha liten effekt. Ved plagsom tørrhoste om natten anbefales rikelig drikke eller hostedempende mikstur. Kontakt lege: * Hvis barnet har hoste og er under 3 måneder gammelt * Hvis barnet har hoste og samtidig virker sykt * Hvis hosten er ledsaget av rask pust * Ved falsk krupp hvis barnet strever med å få luft * Hvis hosten varer ut over flere uker * Ved stadig nattehoste og/eller anstrengelsesutløst hoste (det kan være astma).
*Lille Persille" Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Nå blir det litt mange innlegg fra meg her men... Når frøkna vår var forkjølet sist kjøpte jeg eukalyptusolje på apoteket. Tok litt på pysjen og det løsnet litt på tettheten men vet ikke om det kan ha noen effekt mot hoste.
♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2009 Takk for tipsene!Heldigvis det er ikke så ille at vi må kontakte legen.Håper det går over av seg selv. Huff...stakkars gutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå