Naddi84 Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er i dag 11 dager over termin og dersom ingenting skjer før, så skal jeg inn på sykehuset på fredagsformiddag og få satt igang fødselen. Jeg har to barn fra før på snart 6 år og 4 år. Har hatt forholdsvit greie fødsler på 5,5 t med nr.1, og 2,5 t med nr.2. Begge disse kom ca en uke før termin, så det ble visst en del lengre dette svangerskapet enn de to første... Hvordan opplevde du å bli satt igang? Hva må jeg forberede meg på? Kjenner at jeg stresser litt rundt det hele, gruer meg og håper jo selvsakt at noe skjer før fredag da, men har ingen tegn på at noe er klart eller på gang ennå... Fint hvis noen vil dele sin erfaring
Mammarama=) Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Jeg ble satt igang med nr 1, 14 dager på overtid.. Hadde fått modningsakkupunktur på sykehuset 3 ganger før selve igangsettelsen.. Og det hadde gitt meg ca 1cm åpning, så da kunne de gå inn å ta vannet.. fikk rier etter ca 40 min, de kom tett men varte kort..Så de var lite effektive..Og siden de kom så tett, bant jeg kroppen og derfor var det ingen fremgang de første timene..Jeg fikk da epidural som var fantastisk godt=) Men da dabbet riene litt av, og jeg ble satt på drypp.. Det hadde god effekt..Og for meg føltes det ikke lenge før jeg fikk beskjed om å trykke.. (hadde det greit med epidural og lystgass, mannen mente det var drygt da) Presset i 20 min, så ar jenta født.. Fra de tok vannet til jenta var ute tok det 8,5 timer.. Jeg hadde god erfaring med igangsettelsen... Lykke til=)
Naddi84 Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2009 Tusen takk for at du tok deg tid til å fortelle din erfaring Greit å vite litt om hva jeg skal forvente før jeg kommer opp, slik at jeg ikke blir helt satt ut takk for lykkeønskning og lykke til til deg også =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå