Gå til innhold

Modning

Lykkelig med nr. 2 i magen..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det "vanlig" at jordmor kan undersøke oss for om vi er modne eller ikke? Gjør ikke de det før vi er etter termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos legen min igår og spurte da om dette. Hun sa det var ingen vits å sjekke modning før i uke 38 for det er da man er fullbåren..

Det er ikke forventet noen modning før da :)

Skrevet

jordmor på fødestuen sjekket modning hos meg i uke 37, hadde da 3 cm åpning men livmortuppen var ikke helt oppe, hun har sjekket på nytt noen ganger etter det å nå er den heeelt oppe, flat og 5 cm åpning. uke 40 nå

Skrevet

Var hos legen og sjekka åpning i går. han sa jeg hadde 2-3cm åoning og at han tok rett på hodet. Vil det si at jeg er moden?? glemte å spørra ham om det... :) Noen som vet?

Skrevet

heh, jordmor tok på hodet her også, vet ikke hva det vil si, men hodet var visst laaang ned sa hun

Skrevet

har også hodet laaangt ned her. Symfysemålet mitt har faktisk fått ned siden uke 38 (er 40 nå), og det var fordi han lå så veldig langt ned.

hmmm... får bare satse på at det betyr at jeg er moden da...orker ikke å gå så kjempelenge over termin :) Har termin på fredag :)

Du da?

Skrevet

hehe, termin på fredag her også, og symfysemålet har gått litt ned her også, men måtte til ekstra ultralyd i går på vekstsiminering fordi jeg hadde så liten vektøkning, og lille jenta var ca 3100 gram! :D

Skrevet

så artig at vi har samme dag da :) Jeg har hatt stor vektøkning, men er på en måte slank enda. Ser ikke helt hvor de 18 kg har lagt seg egentlig?? Fikk en gutt på 4 kg forrige gang, med symfysemål helt nederst på det grønne felte, akkurat som nå. og kjenner at jeg har en skikkelig plugg i magen denne gangen også. Valgte å ikke sjekke hvor stor han er, for ut må han uansett, hehe :) 3100g høres helt perfekt ut d :)

Skrevet

oi fire kilo :o forige jenta gikk jeg opp 20 kilo i vekt, men hun kom ut som bare 3400 da, og jeg gikk ned til normalvekt ganske fort etterpå. Jeg er ikke så tynn fra før da, men hadde gått opp ett kilo på en mnd, og det syntes dem var veldig lite pluss at babyen har vært så veldig rolig i det siste.

Kanskje like greit å ikke sjekke, så slipper man å gå å tenke på det.

Masse lykke til med fødselen! Snart får vi møte babyene våre :D

Skrevet

Min er IKKE rolig. ser hele fotflaten hans komme stikkende ut i tide og utide...hehe :) Men er superglad og takknemlig for at han er så aktiv. Det er herlig ;)

Masse lykke til du også! Rart å tenke på at han er her snart... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...