Vannmann35 Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Vesla har vil stort sett bli bært eller ligge i fanget hele tiden, prøver jeg å legge henne i sengen sin hyler hun som en stukken gris... Hun har litt lakenskrekk tror jeg, og vil helst sove i fanget, men de fleste små er kanskje slik?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Jess, det er veldig vanlig sånn i starten! Tenk hvilken stor overgang det er for dem, etter 9 mnd i mammas trygge, varme hule;) Her måtte det bysses i søvn på armen, og så legge foorsiktig ned i bagen og håpe på at hun ikke våknet.. Hun trivdes mye bedre i den trange vognbagen enn den store, åpne senga. Jeg pakket henne også stramt inn i teppe, sånn at hun ikke skulle veive så mye m armene, og dermed roe seg lettere ned (de liker jo å ha det trangt, etter 9 mnd m dårlig plass i magen:)
eplejente Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Joda, sånn var det her og. Han ville bare være i varme trygge armer, ligge nærme og kose. Jeg syntes det var kjempedeilig, jeg.. Men etter en måneds tid fant vi ut at det var blitt en uvane, han kunne jo ikke sovne uten å bli bysset. Så da begynte vi å legge han i senga si FØR han sovnet, lot han ikke gråte, men lå ved siden av og strøk han, sang nattasang og hjalp han til å sovne på egen hånd. Det tok bare to dager så var det bare å legge han ned, synge litt, smokk og så sovnet han av seg selv.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Sånn er det her også, men bare på dagtid. Han sover i senga si på natta heldigvis. Men på dagen våkner han og hylskriker hvis han merker han blir lagt i vogna eller vugga. Skal bare sove på fanget til sambo eller ved puppen min... Han våkner utrolig fort, kan omtrent ikke røre oss eller han hvis vi prøver å legge han ned et annet sted... Jeg ser at han bør tas på når han sover for ellers vil han bli vant til å ikke bli tatt på i søvne, og det kan jo bli vanskelig i lengden... Men er ganske håpløst å ikke få gjort annet enn å ha lillegutt i armene på dagtid (ja, har et sleepy wrap sjal, men orker ikke gå med det i denne sommervarmen, og dessuten tar det halve dagen å få det på!!) Noen tips? Hjelper ikke å pakke inn i teppe heller, og nå er det jo for varmt... Unngå å sovne ved puppen kanskje??? Men vi må vel bare fortsette å legge han fra oss, så sovner han vel i vogna på dagtid også.... Sånn som vi holdt på med senga på natta...
septemberpiken Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Nei, her vil hun heller ikke sove eller ligge for seg selv på dagtid, men på nettene sover hun heldigvis som oftest i sengen sin, i hvert fall fram til nattammingen sånn i 5-tiden. Det er kos med masse kontakt også, men det er jo litt slitsomt når man aldri får gjort noe annet. Siden det går bra å ligge i sin egen seng når hun blir lagt, så regner jeg med at det går seg til etterhvert... eller det er i hvert fall det jeg håper på!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 det er det jeg håper på også, at siden han sover i senga om natta, så kan han vel etter hvert bare legges i vogna også. Men er jo viktig med nærkontakt om dagen likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå