Gjest Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 hvordan kjennes bevegelsene til babyen ut?? Jeg har en mistanke om at vesle-frøkna her ligger med rompa først...og ganske langt ned også innbiller jeg meg...
Mammatiltotrollunger Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Hei! Min første gutt lå i sete en god stund før fødsel. Jeg kjente svært lite spark fra ham ifht gutten jeg nå har i magen (termin var i går...), som ligger med hodet ned. Nå er jo barn forkjellige, og det kan jo hende at min første var veldig rolig (han var veldig rolig som liten baby og sov mye første året, men nå er han ganske så aktiv :-)), men kanskje han ikke fikk til å sparke/bevege seg så mye pga måten han lå på. Vanskelig å si. Det jeg kjente mest var hodet hans som kom opp i ribbebeinet mitt.. Fødselen gikk for øvrig veldig fint, på normal måte ;-) Masse lykke til!
elledille Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Sparkene er vel ikke av de mest tydelige nei, men kjenner masse små bevegelser under navlen. Skal også sies at det er et sinnsykt press på blæra mi.. ;( Hodet kommer ofte frem som ei knallhard kule på den ene sida(ganske koselig å sitte og stryke henne over hodet) Det kan være litt over midten og helt opp til ribbeinet(au). Ryggen ligger over mot andre sida og hun buer seg da under ribbeina. Skyter rygg av og til slik at magen ser helt deformert ut, dobbelt så stor på den ene sida.
Gjest Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Høres ut som slik magen min ser ut det, Elledille... Så spørs om mine mistanker er rette... HJELP!!! Da ble jeg plutselig ennå mer nervør for fødselen... Vet jamen ikke om bekkenet mitt er bredt nok til å føde jenta med rompa først...såvidt jeg har fått ut mine to andre på vanlig måte... Godt jeg skal til legen neste uke!
elledille Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Det er min første, men har forstått det slik at bevegelsesmønster er ganske ulikt ja. Vet ikke hvor langt du er på vei, men mye kan jo skje. Jeg skal forsøke å snu den 29.06 dag 37+3.
maria79ro Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 jeg er 36+6 og jenta vår er i seteleie, hun sparker godt nede mot blære og underlivet og hodet buer seg under min hø. ribbein...jeg fikk også tilbud om snuing, men er førstegangs og ikke så girra på dette.
elledille Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Da er vi ganske likt ja.. Jeg vil iallefall gi de et forsøk da både setefødsel og KS står for meg som mindre koselige opplevelser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå