Gå til innhold

Hva skjer etter en SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få EL ca 14 dager etter en SA (på samme måte som ved TR)?

På fredag er det 2 uker siden SA, og jeg håper vi kunne "hoppe rett i det"... :)

Har lest på nettet at man visstnok blir ekstra fruktbar etter en abort, er det hold i disse påstandene? Noen som kan fortelle ut i fra egne erfaringer?

Setter stor pris på svar... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg vet ikke om jeg kan gi deg noe godt svar men prøver. syklus - messig så er det helt individuellt... jeg hadde tidlig sa forrig mnd men har ingen aning når eggløsninga var... har hørt alt fra 2-6 uker er normalt etter en sa.. kommer ann på hvor langt du var og når hormon nivået har sunket... vet ikke helt

det sies at man er ekstra fruktbar, har googlet det og har funnet at sånne sider som lommelegen ol mener på at sansynligheten er lik som ellers... men det er jo alikevel påfallende mange her inne som blir raskt gravid etter sa...

lykke til:)

Skrevet

hei:) Jeg hadde en sa 29mars. Første EL ca 11mai, TR kom 25mai. Ny EL 7juni. Trodde det hadde klaffet denne gangen (ømme bryster) , men TR kom igjenn på søndag:( Tror det varierer mye fra person til person hvor raskt man blir gravid igjen etter sa.

Vi får bare prøve og være tålmodige så klaffer det nok til slutt.( Håper det blir snart:)

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg hadde min første MA den 7 mars i år. Fikk utskraping! EL 12 dager etter, altså den 19 mars, TR 2 april. Hadde EL 12 dager etter igjen, altså den 13 april - ble gravid og testet positivt på dag 24 i syklusen, hadde festeblødning på dag 23 i syklusen. Så erfaringsmessig ble jeg gravid på første forsøk etter MA - hadde prøvd i 6 mnd før jeg ble gravid i slutten av desember 2008 som endte i denne MA.

Nå er jeg på min andre MA den 30 mai. Fikk tabletter som satte igang rier og sammentrekninger. Ingen EL sålangt og i dag er jeg på dag 26 etter inntak av tablettene og jeg blør fortsatt!!! Har en mistanke om at mensen kom etter bare 14 dager etter at jeg mistet - siden blødningene tok seg veldig opp da - lignet mistenkelig på mens - og hvis det stemmer skal jeg ha EL i løpet av de nærmeste dagene (27 juni), så blir spennende å se om det stemmer, da vil IKM bli rundt 11 juli - altså 6 uker etter denne MA.

Stoooor sommerklem fra

Skrevet

Stilig!! :)

Da har vi IKM samme uken....uke 28 ikke sant?

Håper det klaffer for oss begge denne PP... :)

STOOOR sommerklem tilbake fra

Skrevet

Jeg hadde SA 28.april, fikk tilbake mensen 5.juni.. Så det gikk 5 uker før jeg fikk mensen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...