A1exandra89 Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 har skikkelig halsbrann om natten, og jeg er ofte våken mye, hjelper å ligge høyt med hodet, så jeg sitter å sover nesten. Er det noe som hjelper mot dette?! er så ubehagelig og vondt atte. Noe man kan få på apoteket mot halsbrann ?
Minnie_Moon Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Gaviscon er det noe som heter som man får på apoteket. Har ikke prøvd det selv. Helsekostforretninger har også ulike tabeletter som kan hjelpe. Ellers funker love hearts for meg :-) Melk, fløte og is lindrer ofte på kort sikt, men på lengre sikt kan det gi mer syre.
galemathias og snusmumrik Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 jeg syntes Link fungerte mye bedre enn gaviscon.. Den var ikke like ekkel som gavisconen heller.. Ellers hjalp det litt å holde seg unna brus, sjokolade og krydret mat... Halsbrann er noe herk altså!.. men de sier det har sammenheng med at babyen din har mye hår ved fødsel, så det er jo spennende :-) Lykke til
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Velkommen i klubben. Har hatt dette siden jeg var 18 uker på vei og er i dag 40 uker. Prøvde denne gaviscon men syntes den smakte så motbydelig at jeg kastet opp rett etterpå, så den hadde lite virkning her. Men drikk masse melk, det hjelper liker du ikke melk så kan du blande med oboy, det funker også Håper du finner det som passer for deg, og god bedring
Staark Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har gaviscon-tabletter liggende fast på nattbordet, så er jeg sikret en mindre plage om natten Love hearts, melk etc hjelper bare en kort stund for min del
Gjest Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 jeg skriver under på LINK altså!! gaviscon både smaker og har en helt forferdelig konsistens som bare vokser i munnen på deg! kan jo hende den funker for noen, men jeg syns ikke den virket på meg..
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 synes nyko funker jeg:) Og melk og men da må d være ekstra lett melk fordi da er d litt mindre fett..fett gjør fote halsbrann værre på sikt..så jeg ville prøvd d..og tyggis..tyggis skal nøytralisere syre...hjelper i d minste mye for meg...også lovehearts...men da må du spise så mye:p
Trixie skal ha nr. 2 Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Stemmer også på Link - fabelaktig virkning for min del i forrige svangerskap. Har ennå ikke fått halsbrann denne gang, men kommer nok snart..Har aldri før hørt om sammenheng med hår på babyens hode, men....
Mor til gullet :O) Skrevet 25. juni 2009 #9 Skrevet 25. juni 2009 Gaviscon er det beste. Den som er flytende. Jeg fikk høre av ei kollega den myten om mye halsbrann = masse hår. Jordmora mi sa også det igår, da jeg fortalte om min ekstreme halsbrann, som heldigvis har mildnet litt nå....bank i bordet.....;O) Da vi tok ultralyd så kunne hun faktisk se at jenta mi har hår på huet ):O)) Ganske kult. Hvor mye vet jeg ikke, men hår var der......Så kanskje det stemmer den sammenhengen. Morsomt )
my&E *mistet vår datter* Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 liker man ikke gaviscon i utgangspunktet bør man ikke prøve den flytende - den er like forferdelig i smaken og minner om noe helt forferdelig. bare et tips så ikke flere gjør som meg og bruker penger fordi farmasøyten sier den fungerer best. Liker du ikke tyggetabletten gaviscon, så liker du nok heller ikke den flytende. Den har ikke funket for meg hvertfall.
Basmira Skrevet 30. juni 2009 #11 Skrevet 30. juni 2009 I uke 22 hadde jeg allerede hatt så mye halsbrann at jeg fikk betennelse i spiserøret. Jeg tror aldri før jeg har hatt så mye vondt som jeg hadde da. Legen min anbefalte Novaluzid-tabletter som de selger på apoteket. Konsistensen når du tygger dem er litt rar, det blir som at de "vokser i kjeften" på deg, men de smaker mye bedre enn Gaviscon.
morfor2 Skrevet 1. juli 2009 #12 Skrevet 1. juli 2009 Jeg sverger til Gaviscon.. Selv om det er ekkelt så har jeg blitt vant til den. Kunne ikke klart meg uten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå