Gå til innhold

Lege eller jordmor første gangen for å få det bekreftet?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har testa positivt i dag. Uke 9..sprøtt! Jeg har to barn fra før..en 3,5 åring og en ett åring så dette skjedde i raskeste laget..men det blir gøy, trenger bare å synke inn litt.

Når er det egentlig man går til legen? uke 10 eller vente til uke 12-14? er det det samme om jeg går til jordmor eller legen? jeg spør fordi jeg har byttet lege, forrige var kvinne og ville helst at jeg gikk dit, dette var også mest praktisk ift. at jeg var mye dårlig og trengte sykemelding. Men hvis jeg kan velge så vil jeg gå til jordmor så lenge jeg kan denne gangen..men må jeg gå til legen første gangen for å få bekreftet at jeg er gravid?

Fortsetter under...

Jeg tror det vanligste er å dra på 1. kontroll ca uke 10-13. Selv var jeg på 1. kontroll hos jordmor i uke 10. Skal gå til jordmor hele veien om ikke noe spesielt oppstår. Det er helt opp til deg om du velger å gå til jordmor, lege eller annenhver.

jeg skal på 1 kontroll i morgen (12 uke nå :D) altså den 24.6, og jeg har så langt valgt å gått til lege, men jeg har vært mye dårlig disse ukene, så legen har kunnet gi meg sykemeldinger. men blir nok jordmor snart tenker jeg :) Du får ha lykke til :D

jeg var på første lege kontroll når jeg var 10+5. skal tilbake nå i morgen når jeg er 12+6 for å finne hjerte lyden siden vi ikke fant den sist gang. men har fått veeeldig sen time til ultralyd, nesten uke 23 :(:((:(

Jeg var hos legen på 10+3. Forstod det slik at boka jeg leste at de anbefalte legen på 1.kontroll og deretter jordmor. Legen anbefalt også jordmor til de resterende kontrollene pga at de vet "best" samt har bedre tid.

Men jeg hadde ingen underlivsundersøkelse/ kjente ikke på livmora. Er dette normalt? Jeg føler meg ikke helt gravid selv om 3 tester har vært positive.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...