Gå til innhold

Tror jeg holder på å miste igjen dessverre

cilles

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA i uke 8 i 2004, ble gravid 3 mnd etterpå og fødte en gutt i 2005. Ble gravid igjen i høst, men var så uheldig å miste i uke 16 i januar. Har vært noen lange mnd med prøving etterpå, og var glad og lykkelig da jeg fant ut at jeg var gravid nå i mndskiftet. Er 7+ 5 i dag. Termin i februar. Så lykkelig noen uker, men på fredag begynte jeg å blø igjen. Brunt blod fredag-mandag. Dro til legen som henviste med opp til Ullevål til UL på mandag. Tok hcg også. På UL så de en tom fostersekk. Kunne bety at jeg har kommet kortere på vei enn jeg trodde - har sein eggløsning så det kan forsåvidt stemme. Hadde samme opplevelse i desember. Kom inn på UL, fikk beskjed om at dette ikke så bra ut. Kom tilbake uka etter og så et lite hjerte som banket. Skal ta ny hcg i morgen og så se hva som skjer utifra prøvesvar..

Men nå blør jeg mer. Har vondt i magen også. Tror kankje dette går skeis. Og jeg som var så glad for å være gravid når termindatoen nærmer seg. 14. juli skulle jeg ha fått nr. 2. Var 16 uker, gutten min gledet seg til å bli storebror. Alt var bare fryd og gammen.

Hva skal jeg tenke nå ? Blir så inderlig fortvila. Det er fjerde gangen jeg er gravid, og har bare et barn.

Kjenner jeg trenger håp om at dette vil gå seg til..

Lurer litt på dette med rhesus negativ også. Jeg er det. Må ha sprøyter ved aborter/fødsel. Er det dumt av meg å vente til i morgen og ta hcg prøven og så se om det er stigning ? Eller burde jeg kanskje dratt til sykehuset igjen og se om de kan konstatere en SA ? Nå så de jo på meg i går, og det er vel vanskelig å se noe forskjell til i dag ? Men jeg blør jo en god del.

Hører også med til historien at jeg har blødd i alle svangerskapene. Gikk bra en gang da :-)

Gode råd noen ? What to do ?

Fortsetter under...

Jeg har forsåvidt ingen råd å gi deg, men hadde bare så lyst til å svare deg...

Føler med deg i den uvissheten du nå føler, er ikke noe gøy å så på det viset...håper du får et positivt svar i løpet av kort tid!

Jeg har og vært gravid 4 ganger, men har bare et 6 år gammelt barn...må innrømme at 2.gangen jeg var gravid tok jeg medisinsk abort pga livssituasjon!

Men de 2 siste gangene har jeg hatt henholdsvis MA/BO og SA nå nettopp....det er tøft! Jeg og sambo vil så gjerne ha vårt første barn sammen...

Man klamrer seg fast til håpet, og det er helt greit så lenge man også klarer tenke realistisk..for det kan jo hende at du har en helt ufarlig blødning (noen har smerter ved disse blødningene også), men det kan jo hende det er en SA...

Jeg skal krysse fingrene for deg, håper du kommer med gode nyheter når du vet mer...

KLEM fra

Hei, håper det går bra denne gangen. Jeg råder deg til å slappe av å se hva som skjer, er det en SA forstår man fort hva som skal hende. Du stresser deg nok bare opp om du flyr på Legevakta/Ullevål nå. Du skal dit i morgen og da har du allerede noen flere svar.

Dette er tøft og man kan ikke stoppe det, er prisgitt når det står på.

Lykke til og slapp av som du kan.

Hei

Nei det gikk ikke bra. Mistet på tirsdag kveld. 3 SA min. Var oppe på sykehuset og fikk en sprøyte pga Rhesus minus, men de ville ikke sjekke om alt var ute engang. Blør ganske kraftig enda. Var hos legen min i dag og hun målte hcg. Skal tilbake i neste uke også, og få sjekket at hcg går tilbake til normalt nivå.

Vet ikke jeg, men det er vel bare å prøve på nytt. Fikk legen min til å ta en blodprøve for å sjekke om jeg kan ha en feil med blodet. Ser at det er mange som mister flere ganger som har en medfødt feil der. Siden det er flere i familien med blodpropp, kom jeg på at kanskje det kan være noe å sjekke. Legen snakket også om at jeg kunne få utredning. Skal snakke nærmere om det i neste uke.

Tusen takk for at dere tenkte på meg og ønsket meg lykke til. Får satse på bedre lykke neste gang :-) Blir tøffe uker fremover nå som forrige termindato nærmer seg.

klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...