ellynn Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Av og til slår småen her til med et par timer i slengen, men da må vogna være i bevegelse. Er det andre som har babyer som bare sover en halvtime om gangen på dagen? Er de uthvilte og i godt humør, eller skulle de sovet lengre? Her varierer det litt, men han er som regel i godt humør!
HH72 Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Min gutt på 5 mndr sover "aldri" mer enn 30 minutter(er så sjelden at jeg lurer på om han er syk når det skjer), selv om vogna er i bevegelse. Jeg prøver å få til 3 dupper ila dagen, av og til blir det bare 1-2. Hvis det blir for lite søvn tar han seg noen korte lurer(1-3 min) etter amming utpå ettermiddagen-det holder han leenge på! Han er stort sett fornøyd og jeg har slått meg til ro med at han bare er sånn. Forhåpentligvis blir det lengre dupper når han blir (enda) mer aktiv-litt slitsomt å aldri ha muligheten til å ta igjen søvn selv eller få gjort ting som tar litt tid. Hvor gammel er din?
Gjest yrild Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Sånn er lillemann også og han er stort sett blid og fornøyd :-) Tror det er hans rytme, selvom jeg håper på lengre lurer snart så jeg kan få gjort litt mer husarbeide :-)
Sunniva78 har to små Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Slik var storebror her i huset også. Fikk jo aldri gjprt noe som helst, men slo meg til slutt til ro med at sånn var det bare, og han sov godt om natta-som er det viktigste! Når vi gikk over fra 3 til 2 dupper sov han lengre, og enda lengre igjen når vi gikk fra 2 til 1 dupp ved 1-års alder. Så det er håp:-)
ellynn Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2009 Gutten min er 7mnd. Ved 3-4mnd alderen sov han i 3 timer i strekk! Men de siste månedene har han holdt seg til en halvtime. Dermed er småen her med på alt av husarbeid; Han prøver å fange støvsugeren, synes en omgang med skittent tøy i vaskemaskinen er like morro å se på som Drømmehagen, og å se mamma moppe er jo kjempegøy! Kan gå tur med han i vogn i våken tilstand i lang lang tid, men sove lengre er visst ikke nødvendig her hos oss. Satser på lengre dupper etterhvert da. Men nettene våre er gullfine, så da gjør det egentlig ikke så mye:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå