3b@rnsmor-30* Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Det er nå andre kvelden jeg har ganske så regelmessige sammentrekninger... er ikke helt sikker på om det er rier eller kynnere... men ubehagelig er det, og jeg må konsentrere meg om å puste... håper det er noe som forbereder seg inni der... jeg er 38 uker og helt klar for å få ut snuppa!!!
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Du sier da ikke hvor du har vondt da så ltit vanskelig å vite for oss andre her men..skjer d ikke noe mer så er d kynnere..er ikke rier hvis du kan ha d i dagesvis og slikt heller.
3b@rnsmor-30* Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2009 tja... kjenner flere som har gått med rier i flere dager jeg.... ueffektive sådan.. maserier er jo et ofte brukt begrep på sånt.... vondtene mine nå sitter nederst i ryggen og rundt magen på en måte... starter under magen og strammer inn alt... men tror egentlig det bare er kynnere.. håper bare de gjør en jobb de også.. alle sier at kynnere ikke skal være vonde, men jeg har hatt mye vonde kynnere i alle mine svangerskap..... så det tror jeg ikke helt på...
anjapanja Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 En jordmor sa til meg at hvis det gir seg når du legger deg ned, er det kynnere. Rier vil ikke gi seg av at du er i ro... Ellers må jeg bare si at jeg tror det er svært varierende hvor vondt både rier og kynnere kan være. I mitt forrige svangerskap var jeg på jentekveld, da jeg jevnlig kjente noe som var ubehagelig. Venninnene mine, som har flere barn hver, sa: "Det er nok ikke rier, da hadde du hatt mye mer vondt!" Men selv om jeg bare var 32 uker på vei, var jeg plutselig inne på kk og fødselen var i gang. Jeg synes bare riene var skukkelig vonde de to siste timene før babyen kom ut, men har hørt av andre at med rier kan du ikke stå på beina... Ta tiden mellom. Hvis det bare går 5 min mellom dem en god stund, ville jeg ha ringt føden og bedt dem sjekke! Lykke til! :-)
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2009 takk for svar! da er vi flere som har synspunkter på at rier og kynnere kan være både vonde og ikke..... jeg har tatt tida på kynnerne to kvelder.. er ganske regelmessige og varer ca like lenge/kort....og de holder på noen timer.. men så roer det seg når jeg legger meg. så satser på det er noe som jobber for modning! i dag har jeg sinnsykt stikking oppi høna igjen.... gjør vondt i hele nedre del av magen i dag faktisk.... ikke så mye sammentrekninger, men noe er det.. bare vondt så fort jeg leer på meg...
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har hatt det akkurat som deg de siste to ukene, ikke hver kveld, men noen kvelder. Og det har resultert i at jeg har fått fem cm åpning, og jordmor er redd det kan fortsette med sånne små rier i et par uker til, og at jeg plutselig kan føle trang til å presse uten å vite at fødselen er i gang. Så jeg fikk nøye instruksjoner om hva som skulle gjøres hvis jeg følte trykketrang hjemme, og hva samboer skulle gjøre. Så alle disse smertene har så aldeles ikke vært forgjeves. Jordmor er også overrasket over at jeg går med fem cm åpning uten at riene komme regelmessige og forblir regelmessige. Får håpe det er små rier du også har, og at dem gjør sitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå