Vannmann35 Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 I dag har vært en tøff dag... Vesla har skreket mer eller mindre sammenhengende fra 15-20.30, bare avbrutt av litt halvsoving og litt mat - så nå har jeg dundrende hodepine... Men - det jeg egentlig lurte på, er om dere også har en runde på kvelden hvor der er mye skriking? Vesla skriker gjerne fra 19-21 ca hver kveld - alltid det samme. Skriker så hun nesten bli blå, og skrikingen eskalerer mer og mer. Hjelper litt å gi henne pupp, men ikke mye... Jordmor, som var hos oss i dag, sa også at jeg ikke måtte mate henne oftere enn hver 2 time, ellers ble hun bare å småspise hele dagen og ville få mye luft i magen. Så har vært tøft i dag å prøve å innarbeide den vanen, ettersom hun til nå nok har fått mat rundt 1 gang i timen (sovner ofte ved puppen). Hvordan er det hos dere?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Det er ikke helt uvanlig med litt magevondt på kveldstid, og mange babyer er gjerne litt ekstra urolige på kvelden...Dette er helt normalt, og trenger ikke bety kolikk. Mange babyer vil også kreve mat oftere enn hver 2.time på kvelden, for å liksom "tanke opp" til den lange natten. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg nok latt henne spise så mye hun vil på kveldstid, og heller prøvd å la det gå 2- 3 timer mellom hver amming på dagen!
frk-fryd Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Vi hadde det slik fra ca 2 uker til 10 uker. kjempeslitsomt. Virket som luft i magen, men noen ganger virket det mer som sure oppstøt som hun drev å svelgte på. hevet madrassen i hodeenden, ga sukkervann (hjalp av og til), bysset og bar. Jeg ammet også ikke oftere enn hver 3. time. men det ga seg av seg selv til slutt. Det er vel bare sånn det er for noen. Neste gang hvis det blir sånn igjen, så kommer jeg ikke til å stresse med det, men tilpasse meg det. Ikke stresse så med å legge i den tiden av døgnet som jeg gjorde denne gangen.
septemberpiken Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Her hyler vesla som bare det hvis hun ikke får mat så ofte hun vil om kvelden, og ja, det kan være oftere enn hver 2. time... men hun spiser ikke så ofte tidligere på dagen, så jeg orker ikke å ha henne hylende hele kvelden. Hun er mer sliten på kvelden, og jeg har mindre mat til henne, så når hun skal tanke opp til natten virker det som det er litt vanskelig å bli ordentlig mett. Helsesøster sa det var vanlig med mer skriking om kvelden...
Trollemor og snuppa! Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Ta ungen med til kiropraktor!! Jeg kjenner sååå mange som har hatt god hjelp av det!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå