Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Ser at med en småttis på 14 mnd som sitter og graver i sandkassen blir det litt lite med bare to ganger i uka. Men han er litt nuppete i huden, så er litt redd huden hans skal bli veldig irritert om han bader for mye. Hvor ofte bader deres barn?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Andre-tredje hver dag.. Men selvsagt, er hun meget skitten etter lek i barnehagen bader jeg henne uansett. Masserer inn kroppen hennes med krem eller olje etterpå.
lilletupp & spira Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Hei Jenta mi er også veldig nuppette i huden, spesielt på armer og kinn. Bader henne også ca 2 ganger i uken, men vasker godt med klut hver kveld, bruker da olje slik at huden blir myk etterpå. De på HS sier at det er nok med 1 - 2 bad pr uke m/hårvask, men at vi skal vaske godt ved hvert kveldsstell ellers.
Barbafin Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har en veldig aktiv gutt på 19 mnd og vi bader ca 2 ganger i uken. Men det kommer jo an på hvor skitten han er (og hva slags skitt det er snakk om). Ellers vasker vi godt (stort sett bare med vann) hver kveld.
2hærligegutter Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Nå er det nesten hver dag, blir så møkkete når vi er ute hele dagen
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 2-3 ganger i uken og ved behov. Men hun en hud som blir veldig fort tørr og kløen, så bader i oljebad og smører henne inn med krem hver kveld og etter hvert bad. (etter legens ordre)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Bader 1-2 ganger i uken, eller ved behov. Vasker godt med vann og klut hver morgen og kveld:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 14 mnd aktiv gutt, bader annen hver dag, men oftere ved behov.
Ranveig R Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 Jenta vår på snart 20 mnd elskar å bade, og gjer det ca 5-7 gongar i veka. Ho har ganske sensitiv hud, det skal "ingenting" til før ho får bleieutslett og ho hadde litt eksem tidlegare. Den auka badefrekvensen har ikkje hatt nokon påvirkning på huda heldigvis, den er som før. Eg har sjeldan noko i vatnet (av og til Dr. Greve intimvask for å få skum), og ho pleier ikkje å bade lenge, maks 15 min. På barsel sa dei at ungar tåler reint vatn og at det ikkje er skadeleg (men kanskje heller ikkje nødvendig) å bade dei dagleg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå