Gå til innhold

Kan/bør de drikke vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her i varmen og har glemt en masse fra sist kjenner jeg. Kan vi gi gutten vår på fire uker vann? De blir jo tørste nå når det er varmt de også. Og skal han drikke mme hver gang han er tørst blir det jo store mengder i løpet av ett døgn. Var og veide han i dag og han hadde gått opp 1200g på tre uker.

Glemte å spørre de på helsestasjonen om dette så håper noen her har husket på å spørre om det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å gi noen ts her og der, akkurat for at han skal være vant til vann nå i sommer. De 2,5 ml sprøtene er geniale i førsten. Vet ikke hvor fort du kan øke da... men så svetter de vel ikke så mye som små?? Det er gjorde foresten min gutt ganske tidlig, men husker ikke hvor gammel han var da... 2mnd kansje...

Når han var 3 mnd fikk han 30 ml vann om dagen. Nå drikker han nok 50-100, men styrer det selv.

Skrevet

Var det vi mente å huske også. Han er nå fire uker og svetter ganske mye ja. Da forsøker vi å gi litt vann i ny og ne. For om han roer seg litt med det er det jo bra! Kan jo ikke spise mme hele tiden heller liksom....

Skrevet

Helsesøster på min helsestasjon sa til oss at vi kunne gi vår 2,5 uker gamle baby vann på flaske og opp mot 20-30 ml av gangen.. Som hun sa, så blir babyer tørste i varmen de også. Men sikkert mange forskjellige meninger her som med alle andre ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...