mimmi9 Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Fikk vite at babyen var ca 18 % over gj.snittet, altså ca 3500 gr (? )nå. Skal til ny ul om 14 dager, så det blir spennende å se hvor mye over 4 kg hun blir. Min første, en gutt, kom tre dager over terminen og var 4,3 kg. Endte med hastekeisersnitt da, håper på å kunne få oppleve en fødsel denne gangen, men nekter å gå over tiden hvis babyen er så stor allerede nå... Heldivis sies det at jenter vokser saktere de siste ukene enn guttene... Noen med erfaringer?
litenjente-litengutt Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Jeg husker jeg var på vekstestimering i mitt forrige svangerskap,jeg var da 38+0. da var jenten vår estimert nøyaktig til 2780 gram:) jeg fødte 18 dager etterpå og hun veide da 3070 gram. så jeg tror legen som målte da hadde veldig rett i størrelsen:) Håper du får føde naturlig da:) Lykke til:)
mimmi9 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2009 Takk for d, håper hun ikke vokser så altfor mye de neste 2-3 ukene og at fødselen starter før terminen:)
FruAkilles Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 I uke 36 ble han estimert til 4300, men på neste UL fikk de samme resultat på størrelsen, en uke etterpå. Jeg venter på igangsetting, skulle settes i gang på mandag, 37u, hvis jeg var moden og hodet festet. Jeg var moden og hadde begynnende åpning, men hodet var ikke festet ennå så de fikk ikke satt i gang fødsel... Ble utsatt tre dager, så håper at han har festet seg lenger ned i bekkenet på Torsdag, vi har ny time på føden da.... Krysser fingrene for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå