Gå til innhold

Vekstestimering i uke 37 (+2)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite at babyen var ca 18 % over gj.snittet, altså ca 3500 gr (? )nå. Skal til ny ul om 14 dager, så det blir spennende å se hvor mye over 4 kg hun blir. Min første, en gutt, kom tre dager over terminen og var 4,3 kg. Endte med hastekeisersnitt da, håper på å kunne få oppleve en fødsel denne gangen, men nekter å gå over tiden hvis babyen er så stor allerede nå...

Heldivis sies det at jenter vokser saktere de siste ukene enn guttene...

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker jeg var på vekstestimering i mitt forrige svangerskap,jeg var da 38+0. da var jenten vår estimert nøyaktig til 2780 gram:) jeg fødte 18 dager etterpå og hun veide da 3070 gram. så jeg tror legen som målte da hadde veldig rett i størrelsen:)

Håper du får føde naturlig da:) Lykke til:)

Skrevet

Takk for d, håper hun ikke vokser så altfor mye de neste 2-3 ukene og at fødselen starter før terminen:)

Skrevet

I uke 36 ble han estimert til 4300, men på neste UL fikk de samme resultat på størrelsen, en uke etterpå.

Jeg venter på igangsetting, skulle settes i gang på mandag, 37u, hvis jeg var moden og hodet festet. Jeg var moden og hadde begynnende åpning, men hodet var ikke festet ennå så de fikk ikke satt i gang fødsel...

Ble utsatt tre dager, så håper at han har festet seg lenger ned i bekkenet på Torsdag, vi har ny time på føden da....

Krysser fingrene for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...