Stilars Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Jeg er i uke 31. og har den siste uken fått veldig vondt under beina når jeg går. Veldig vondt fra hlen frem til under tottelittene. Tenkte først det hadde med kvaliteten på skoa jeg gikk med, men det samme skjedde i gode joggesko.. Veldig slitsomt !! Noen andre som har samme problem, eller vet hvorfor det skjer? evt behandling. Jeg tenkte det kanskje hadde noe med at jeg veier mer.. har gått opp ca 10 kg.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 d er nok fordi du er gravid.=) begynner å få vannansammling..da blir d slik..hadde d fra uke 30 ca jeg og...er 6 dgr på overtid nå..d eneste du kan gjøre er vel å sitte med avkjølende fotbad hver kveld el noe..kjøpe deg noe fotkrem som er avkjølende..og massere eller få noen til å massere føttene..og drike mye vann..slutte med all veske som d er sukker i..og drikk vanndrivende ting og minst 2 liter rent vann eller sitronvann om dagen..og ikke gå for mye...asså..fint med en tur om dagen men når beina blir slik så blir d nemmelig mer veske og vondere hvis man går myyye da...og sett beina høyt så ofte du kan;)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Ingen problem:) her må vi hjelpe hverandre=)
Anya Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Dette var interessant, jeg har nemlig også plagsomt vondt under føttene, siste uka har dette kommet. Er i uke 37, har gått opp nærmere 2 kg på to uker.. Føler også at jeg er blitt mer hoven i fingrene, de føles stive på en måte. Er vel masse vann da? Skal til jordmor i overimorgen, høre med henne da. Er det noe farlig dette eller? Er masse liv i magen og jeg er i fin form ellers..
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 nej..ikke farlig ...er vanlig ja..er nok bare d å prøve å gjøre som best man kan for å få d bedre..men d ble bare værre for meg nå siste to ukene da..uke 40 og 41..men hjalp med de tipsene jeg skrev over her stort sett...viktigste er å drikke vann...masse vann...gå å do masse..for å få renset gjennom systemet..og kanskje ikke spise så mye salt mat da...men så lenge d ikke er noe mange kilo på få dager så er d ikke farlig..er vanlig at d blir noen ekstra kilo av vann også. Blir helt stiv av vann ja..problmr med å bøye fingre og tær feks er typisk..og beina føles tunge og..man får vondt under fotsålen og slikt..typisk gravid da:P
AniDal Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Det er en helt normal reaksjon da man er gravis. Driver med fotsoneterapi, og vet at det kan være ømt når det blir ubalanser i kroppen din. Og det blir det jo naturlig nok når man er gravid, endringer er ikke til å unngå. Merker dette selv også, men vet da hvilke soner det er ubalanse i. Men det er ikke farlig. Et tips er å sitte å massere på de sonene under bena som er ømme, da kan det hende det vil bli nor bedre.
Stilars Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2009 Det var også ett veldig lurt tips ! Skal jeg bare massere der det gjør vondt, eller er det noen spesielle punkter/stder jeg skal gjør det på? og skal jeg presse eller massere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå