Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Jeg skal inn til overtidsvurdering på fødepol, Fredrikstad sykehus, på torsdag. Jeg er da 7dager over UL-termin (15dager over mens-termin), men fikk beskjed om at jeg burde få den vurderingen før fredag, sist jeg var på fødepol. Men hva gjør de på en sånn vurdering?? Hva kan jeg vente meg? Kommer de til og gjøre noe så fødsel starter snart eller kan jeg regne meg og gå enda flere dager?
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 har du ikke jordmor eller lege? de har plikt til å gi deg info om dette når du nermet deg termin..du kan ringe en av dem da og spørre så får du vite hvordan d er der du bor.
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2009 Jo har gått til fastlegen, men han var så kort og ville helst bare ha meg ut av legekontoret etter han ringte til sykehuset og bestilt timen.... Han er lissom ikke noe koselig eller informativ. Føler meg så ensom og redd. Ingen som vet/kan fortelle meg hva som skjer eller blir gjort.... Hva er vanlig da? Hva pleier de og gjøre? Hva bør jeg være obs på blir gjort??
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har ikke vært på en slik selv,skal imorgen,men d er jo forskjellig fra by til by,plass til plass...men i det skrivet jeg fikk stod d ivertfall: Både overvåking og igangsetting er alternativer ved ovetidlig svangerskap. Etter medisinsk vurdering ved ivertidskontroll ( asså..d betyr at d gjøres ultralyd og kanskje sjekekr de fostervannmengde og alt slikt..hvordan abbyen ligger og om den er festet med hodet ned og alt d der..og seff at babyen har d bra) Kan følgende alternativer bli aktuelle: 1) Igangsetting av fldsel samme eller påfølgende dag. 2)Avtale om iduksjon om 3-4 dager. 3)Avventende holdning,med avtale om ny kontroll og vurdering om en uke.(dette gjelder de som bare er ca 5-7 dager over ul termin.) Håper da dette var noe hjelp da..jeg aner ikke hvordan eller hva de gjør ellers eller hva avvikene fra sykehus til sykehus er da..men jeg bor ivertfall i trheim..så d er vel dette de gjør her..jordmor jeg pratet med fra føden fortalte at på denne overtidskontrollen kan man faktisk bestemme selv om man vil bli igangsatt eller vente ...fordi d tydeligvis ikke er noe bra å bli igangsatt og man bør vite hva man går til. Lykke til på kontrollen på torsdag da=)
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2009 Tusen takk for svar. Håper noen andre også kan komme med info eller egene opplevelser. Jeg er på torsdag 7 dager over så alternativ 3 blir det nok ikke. Håper de gjør noe så fødsel starter snart....
tg85 Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Jeg er 12 dager over tiden og har vært på overtidsvurdering idag.Jeg grudde meg masse for jeg visste heller ikke hva som skulle skje. Men jeg kan love deg det er ingenting å bekymre seg over! Følgende skjedde: 1. Skjekk av urin 2. CTG scan (jeg satt bare i 2 minutt for lillegutt ga kjempemasse liv) Du må ligge lenger med båndene hvis det er lite liv, men det er jo ikke farlig. 3. Lege så på meg med ultralyd og estimerte vekst. Dette tok litt tid da han sjekka masse rart, men jeg lå jo bare der og slappa av. 4. Han bestilte tid for igangsetting imorgen, og skrev noe i journalen 5. Jeg reiste hjem! Så enkelt var det og slettes ikke skremmende:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå