Faylinn Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Vi har brukt Hipp i 4 mnd og kan liksom mengden vann pr skje pulver. Så skulle jeg lage til ekstra i dag pga grøt, og der var det nye mengder vann i tabellen! Pakka er også "ny" i det det står ECO1 på den i stor grønn skrift, men vi trodde det bare var ny pakning... Kjekt å vite for dere andre som bruker Hipp tenkte jeg. Poden har hatt hard mege, til og med forstoppelse i helgen, og jeg skjønner jo det nå da.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Ja den flotte overaskelsen fikk jeg også...
blomstre Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Fint at du sier i fra i tilfelle andre ikke har lagt merke til det ennå :-) Benytter annledningen til å "reklamere" litt Sakset fra mitt brev til Landbruksministeren: "I disse dager har enkelte av produsentene gjort endringer i sine produkter som følge av Forskrift for morsmelkerstatning og tilskuddsblandinger, FOR 2008-08-13 nr 936. Ettersom produsenten ikke har lov å drive reklame for morsmelkerstatning så har informasjonen om denne endringen ikke kunnet komme ut til forbrukerne på en effektiv måte. Mange som allerede var forbrukere av produktene som ble endret la rett og slett ikke merke til at doseringen på pakken var ny. Flere barn har nå fått feil dosering over tid før dette tilfeldig er blitt oppdaget. Man trenger i det nye produktet mindre pulver enn tidligere, det betyr altså at barna har fått for konsentrerte blandinger. Det er et tankekors at slike ting kan skje!" Lyst til å være med å signere brevet? Les hele versjonen på forumet flaskemelk :-) Det pågår også en underskriftskampanje for å si i fra at informasjonen om mme er alt for dårlig: http://www.opprop.no/opprop.php?id=flaskesms
surremus Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Samme opplevelsen hadde jeg da jeg kjøpte Collett... Jeg trodde at det kun var selve kartongen som var ny, men neida... Ny måleskje, nye måleenheter... Nytt innhold!!! Ble lettere forvirra og en smule irritert. Men det er visstnok bare en Meny butikk her som har begynt å føre den, så jeg kjøper Colletten andre steder.
Faylinn Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2009 Ja, jeg var sikkert ikke den første, men heller ikke den siste siden det fremdeles selges de gamle eskene også i flere butikker. Supert at du nevner oppropet blomstre, og for dere som ikke vet det så er det en facebook gruppe også som heter "JA til mye mere info om Morsmelkerstatning og flaskemating!!" Det står jo ikke en gang om mme på Hipp sine hjemmesider! Ikke som jeg så da jeg lette etter det i sta. Er det mulig å ha en så idiotisk lov / pålegg?! Det er jo helt nevrotisk. Tror liksom de fleste har fått med seg at mm er "best" hvis mulig.
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 åhhhhhhhh, ja det er helt idiotisk!!!!!!! Vi kjøpte den nye eco 2 i midten av mai og så at det var en ny pakke. Men det stod ingenting om nye blandingsforhold på pakken...Vi burde kanskje ha sjekket det, men trodde ikke nødvendigvis fornyet utseende av esken betydde nye blandingsforhold.....arg....Delte opp i en slik aventboks med flere kammer og var borte en dag. Merket når vi blandet melken at den var litt klumpete og seig. så vi sjekka så raskt vi kom hjem og fikk med oss at det stod nye blandingsforhold... Lillegutt reagerte også med hard mage i et par dager:(
blomstre Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 kreps79: Har Collett også blitt endret ja. Har du merket endringer i oppløselighet, tykkelse eller andre ting også?... Fint om du kunne legge ut en advarsel til andre Collett brukere på forumet flaskemelk :-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 oi! det visste ikke jeg! har brukt den en stund nå... men blandet som vanlig. så teit.
Stoltest Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 Men har hørt at ECO 2 gir klumper i melka uansett riktig blandingsforhold. Er det noen som bruker ECO2 som ikke får klumper? Bruker enda ECO1, men snart på tide å skifte over, har dog ikke lyst til det om jeg bare skal bli plaget..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. juni 2009 #10 Skrevet 24. juni 2009 men hva er de nye blandningsforholdene da? har kastet pakka jeg.
blomstre Skrevet 24. juni 2009 #11 Skrevet 24. juni 2009 Stoltest Du trenger ikke bytte over til ECO2. Årsaken til endringen til Hipp er nye forskrifter, bruken av 1 og 2 er også litt endret. Har sakset følgende fra flaskeposten.org Om MME generelt: "MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden. Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2." Om Hipp spesielt: "ECO1 fra HIPP er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer."
Daquiry Skrevet 24. juni 2009 #12 Skrevet 24. juni 2009 Her er oppskriften for ECO 2: Vann: 150 Skjeer: 4. Vann 185, Skjeer: 5. Vann 220, Skjeer: 6
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 24. juni 2009 #13 Skrevet 24. juni 2009 Ja, jeg gikk over til eco2 fordi den metter mer. Og pga av jernet..Selv om gutten min på 8mnd spiser godt:) Hadde litt reaksjoner på at den var litt annerledes et par dager, men så var alt fint igjen:) Den kan klumpe seg men bare om man ikke rister godt nok. Så det er sjelden jeg har klumper i den..Men den virker litt "seigere" enn den forrige for det henger et tyyyynt lagt i flaska av den. Men er godt fornøyd og jeg er kresen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå