Gå til innhold

da var det over

gravid.på.ny

Anbefalte innlegg

for denne gang!!

Hcg verdiene hadde ikke fordoblet seg slik som forventet. Mand. 15/6 var hcg 392, onsdag 17/6 var hcg 673 og i går var de 1300. skal antaglig til ut skr i løpet av uken sa gyn. Blødde jo også litt brunt i forrige uke, men så har jeg jo lest at det kan ha vært to, men at det nå er bare en.?

Det er jo så tidlig i allefall. På ul så de bare en cyste på 8 x8 cm på eggstokken, og en livmor med tykke slimhinner....

lykke til med alt dere , og jeg håper jeg kommer raskt tilbake:)

Fortsetter under...

Nei nei nei, dette var leit!

Men sørg for å få en ekstra kontroll da, slik at du er helt sikker...? Siden hcg fortsatt stiger mener jeg... alt mulig rart kan jo skje tidlig i graviditeten.

Mener ikke å skremme deg, men det kan ikke være sjanse for at det er et svangerskap utenfor livmoren..? Siden de ikke så noe?

Håper i det lengste at dette allikevel skulle gå bra... og hvis det ikke gjør det så håper jeg du kommer tilbake hit veldig snart.

takk for svar!

fikk telf fra gyn atter en gang i sta. Han sa da at jeg må ta en utskr. og en laprascopi i morgen. Mistenker da at det har festet seg et annet sted, selv om han ikke så det på ul i går. Ikke vet jeg, men har jo kolikksm. ofte da. Jeg kunne tenke meg enda en hcg test, og enda en ul, men de vil nok ikke godta det.

Jeg får tenke på dette som en ny start.

Lykke til med UL i morgen, håper alt står bra til:)

Lurte forresten på hvor lenge etter utskr. man kan prøve igjen? Vil liksom ikke gå hele sommeren uten noen kontakt med min elskede...

Å nei, så trist! Leste ikke denne før jeg svarte på 1.tri, jeg!

Men hvis du vil ha ny ul og hcg prøve, syns jeg du skal kreve å få det!

Evt prøve en privat lege, om du vil det? Jeg er hvertfall kjempefornøyd med Volvat!

Aner ikke hvor lenge dere må vente med å ha sex etter utskrapning, men når jeg fikk sånne piller for å støte ut restene ved forrige svangerskap, tror jeg det var 10 dager vi måtte vente.

Lykke til!

takk skal du ha!

Jeg stiller i morgen, men får jeg følelse av at de ikke er helt sikre i sin sak, må jeg få det bekreftet på en privat klinikk. Jeg kan ikke skjønne at ikke jeg kan få noe som støter ut evt. rester i livmoren slik du fikk..Utskrapning liksom? kan jo lettere føre til infeksjoner..

Nei, nå får jeg raske på med å spise litt før 24.00 i og med jeg skal faste.

Lykke til videre i svangerskapet:) Klem

Hej..

Uff det va trist å lese men samtidigt så har ju din hcg stigit, kan du inte vara kortare påväg? Inte gör nått du inte e säker på. Vill du ta ny hcg å UL så gör det!!! Jag va i din situation å skulle in på utskrapning dagen efter.. va jätte osäker å kändes inte alls rätt. ringde så sjukhuset å de förstod min oro å gav mej 4 dagar å så ny ul. Blev utskrapning på mej men då va jag iallafall säker!

Lykka til

Annonse

Huff, dette var leit! Synes du har blitt slett behandlet av sykehuset jeg! Håper det gikk bra med deg i dag :) Og for å svare på spørsmålet ditt ang samleie etter utskrapning, fikk jeg beskjed om 3 uker, dersom man ikke blør fremdeles. Og man skal også unngå bading like lenge.

Håper du holder kontakten! Klem:)

Hei, hvordan har det gått med deg i dag? Har du hatt utskrapning..?

Ville tro at de velger å gjennomføre et inngrep siden de er usikre på om det kan ha festet seg på feil sted. For øvrig har jeg tatt de pillene i fb med MA i uke 8 selv og det var et rent smertehelvete. Har hatt utskrapning neste gang (også MA uke 8) og det var langt å foretrekke. Raskt over og ikke smertefullt.

Håper du kommer deg raskt igjen nå, både psykisk og fysisk. Det er tøft å gå igjennom dette! Livet kan være så urettferdig.

Når det gjelder sex etter utskrapning så fikk jeg beskjed om at vi skulle vente til jeg ikke blødde mer, noe vi gjorde - men jeg blødde ganske lite i etterkant så det var ikke mange dagene. 2-3 uker etter utskrapningen var jeg gravid igjen, utrolig nok, og nå er jeg 9 uker på vei. Så kanskje du blir gravid igjen med en gang du også? Vi hørte ikke på legen som sa vi skulle vente 1 syklus, jeg har endometriose og vil unngå for mange menstruasjoner etter lap før det lykkes med baby.

Tenker på deg, og håper formen er grei selv om du kanskje har hatt en vanskelig og trist dag. Håper å høre fra deg!

Klem og gode ønsker for en ny liten spire veldig snart!

Hei igjen! Veldig godt med støtte fra dere, tusen takk!

Kjempe bra at alt var vel på ul for deg i dag:) Man blir jo så redd når det kommer blod eller kjenner andre ting man ikke bruker å kjenne.. Ganske tøft psykisk, men utrolig glede når alt ser bra ut på ul..

Jeg tok laprascopi i dag. Tok først i dag tidlig ny hcg, den hadde bare steget litt( ikke noe fordobling). Da slo jeg meg mer til ro, og de fikk gjøre det de måtte gjøre.

De fant graviditet i eggleder, og skrapet dette vekk, det var også blodansamling i bukhulen. Cysten hadde også vokst fra 8 til 12x12 cm. bare på to dager. Denne hadde visst sprukket under operasjonen. De oppdaget at på den andre eggstokken var det klebrige hår(slik jeg forsto er det disse"hårene" som fanger opp eller leder det befruktede egget videre mot livmoren) Gyn kunne ikke forstå hva det kommer av, men at det kan være et hinder. Jeg ble iallefall lovet tett oppfølging ved neste graviditet, og skal da ta albyl e med en gang jeg tester positivt. også ul jevnlig. De tok ikke utskr. i livmoren, da de mener at slimhinnene støtes vekk på egenhånd de nermeste dagene.

Nå er jeg faktisk lettet. Godt de fant ut disse tingene, jeg trodde overhodet ikke det var exu.!

bedre lykke neste gang:)

Ha en riktig god sommer dere, og lykke lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...