Gå til innhold

Konstant trykking.. flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 3 uker ligger å trykker hele dagen og natta.. Kommer enten promp eller bæsj etter en stund. Det må da være fryktelig slitsomt for henne å jobbe med det hele dagen? Flere med slik baby? Hun skriker ikke hele tiden liksom, bare ligger å ynker seg og trykker. Spesielt når jeg ammer henne. Hun bæsjer som regel når jeg ammer. Hun jobber så mye med trykkinga at hun svelger galt osv. Og så virker det som hun trives best med å ligge på siden. At hun får ut mer luft og bæsj da. Men de anbefaler jo ikke babyer gjør det.

Vurderer å ringe kiropraktor å få han til å se over babyen om det er noen låsninger en plass. Som irriterer eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er nå snart seks måneder og han gjorde også slik i begynnelsen. Tror han holdt på den trykkingen i nesten et par måneder. Hver bleie jeg skiftet var det bæsj i (måtte til og med skifte noen ganger på natta) og han trykket og trykket. Syntes også forferdelig synd på han, for det virket veldig slitsomt. Han skrek heller ikke, bare ynket seg litt og stønnet.

Tror han var et par måneder da han sluttet. Da sluttet også bleiene med bæsj, og han prompet ikke like mye. Etter det bæsjet han bare 1 gang i uka frem til han begynte med fast føde. (Han fikk da bare mm).

Skrevet

Dette høres helt normalt ut, og trenger ikke bety at hun har vondt i hverken mage eller nakke/ rygg (da gråter de ofte mye). Jenta mi var også sånn i starten, masse trykking og grynting hele dagen lang, og spes ved måltider. Jeg tolket dette som at hun jobbet med å prosessere luft, siden hun ofte prompet og bæsjet samtidig. Det som kan hjelpe da, er å bøye beina hennes (lårene) opp mot magen mens hun ligger på rygg, for liksom å presse prompen ut- veldig effektivt=) Jeg tok ofte en sånn liten "prompe-pause" midtveis i ammingen, slik at hun slapp å jobbe så fælt mens hun spiste;)

Skrevet

Oki..=) Da skal jeg prøve det. Syns så synd på henne når hun driver på. Føler meg ofte hjelpeløs som mor. Men godt å høre det er normalt. Skal på helsestasjonen på fredag, så skal ta det opp der også. Kanskje de har flere tips:)

Skrevet

Sånn var sønnen min i begynnelsen også. Han sov godt om natten, men det gjorde ikke vi. Holdt oss våken med trykkingen, hehe. Han er tre måneder nå, og er en stundt siden han ga seg med det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...