Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på min side at babyen er ca 1500 g og måler tror det var 40 cm i uke 33. Eller 32+1 som jeg er i dag.

Var på 3D ul i går, og etter nøye måling fant hun ut at babyen min var 2 kg ganske nøyaktig. Hun sa også at det var riktig vekt i forhold til termin. Etter gjennomsnittet skulle han være 1980 gram på denne tiden.

Men 500 gram er jo ganske stor forskjell da.... på dette stadiet.

Noen som har fått estimert vekt i uke 32/33 ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekten her på BiM er feil rett og slett, helt anderledes enn den de bruker alle andre steder. Stol på din estimering du, den er nok mye mer riktig og oppdatert :-)

Skrevet

UKE 32:

Fosterets vekt: ca. 1950 g

Fosterets lengde: ca. 40 cm

(hentet fra mammanett)

står veldig forskjellig fra plass til plass.

Skrevet

Hii , jeg fikk ca vekt i uke 27 : 1,1 kg..

Skrevet

jeg var på 3D UL da jeg var 31+3 og da ble vekten estimert til 1624 g, litt under gjennomsnittet men innenfor normalen

Skrevet

Det er helt rett som det skrives her: vekten på BIM er feil. Jeg var på ultralyd i uke 29+4 og vekten ble da estimert til 1,5 kg. Dette var helt på midtlinja og der han skal ligge ift alder. Følger han denne kurven blir han 3,5kg ved 40 uker.

Skrevet

Hei! :-)

Var på vekstkontroll da jeg var 32+0, og da var babyen mellom 1800 - 1900 gram, noe som var 5% under gjennomsnittet, men helt normalt! :-)

Mål og vekt stemmer ikke i det hele tatt på BIM siden, men på Babyverden.no så stemmer den mye bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...