På'n igjen! Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har en moderat melkeproduksjon, og bekymrer meg hele tiden for at jenta mi på 5 uker ikke får nok (følger vektøkningen nøye). For å gjøre en lang historie kort, så har jeg dårlig erfaring fra førstemann (delammet). Ammer henne ofte (hver time til annenhver time) dagen gjennom, bortsett fra om natten, da sover hun gjerne 5-6 timer sammenhengende (ca fra midnatt til 5-6 om morgenen). Det er jo godt for meg, men jeg lurer på om jeg bør pumpe meg i løpet av natten for å holde produksjonen i gang, og kanskje øke den litt? Er det verdt det? Er jo i koma midt på natten, og det frister lite. Men dersom det kan bidra til økt produksjon er jeg villig til å prøve det. Har også prøvd å vekke henne noen netter, men hun er jo også helt i koma, og hvis hun begynner å suge sovner hun nesten umiddelbart. Hun er veldig sugevillig ellers, og får ligge ved puppen så mye hun vil. Skal jeg prøve pumpa?
Expat Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Hvordan er vektøkningen da? Er den ok, så bør du være klar over at effekten av å stresse ned og slappe av sammen med god kommunikasjon og kos med baby og så mange måltider som baby vil ha antakelig har like god effekt som å pumpe på natta. Prøv å senke skuldrene og kose med baby først, det er mye mer koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå