Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Begge barna ble diagnosert med Astma høsten 2008. Jeg har ikke søkt om hjelpestønad. Spesialisten mener man ikke skal belemre offentligheten med dette, fastlegen til barna sier dette er rettigheter barna har. Begge barna går på medisiner og vi har fått invilget ekstra syke dager for begge barna, da de ofte er syke. Vi bruker jo en del tid på dette. Medisinering, nattevåk, sykedager, bæring, massering av lunger, forkjølelser som blir langt mer alvorlig enn vanlige forkjølelser. Perioder, særlig vinter, vår og høst er det travelt med barnas sykdom. sommeren er ganske grei. Skal jeg søke og hvordan, når spesialisten sier at det er tull at foreldre med astmabarn skal ha krav på hjelpestønad? Barna mine er ikke så syke at de dør av det, men når de er syke sitter jeg og mannen oppe med barna på fanget hele natten, da de ikke får puste og blir kjempdårlige når vi legger de ned. De er nå 5 og 2.5 år gamle. Etter det jeg forstår, skal jo hjelpestønaden dekke EKSTRA tid man bruker på barnets sykdom. Hvordan skriver jeg dette? Når barna er syke sitter jeg oppe med de eller bærer hele natten, masserer opp slim fra lunger, gir medisinering, må vaske ekstra på rom for å holde støvfritt, da alt mulig trigger og utløser hosteanfall, bytte sengetøy pga slimoppkast osv. I gode dager gir vi medisinering og ikke så mye mer, hvordan skriver man opp dette? Det er jo stor forskjell på gode og dårlige dager. Den ene sliter også litt med eksem og det må smøres med salver og kortison og i perioder kjøres på diett uten melk, sukker osv, det tar også tid. Kan fastlegen skrive under søknad? hvordan skriver jeg opp tidsbruk for barna? Er litt sliten her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå