Gå til innhold

Vogndyne og/eller vognpose??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker på om man må ha begge deler, eller om de fleste har enten bare dyne eller bare pose??

Hva er deres erfaringer? Noen gode tips?

Er førstegangsfødende og har ikke så veldig god greie på hva som behøvs... :)

Og et tilleggsspørsmål: noen som har "besafe izi sleep" bilstol her? 0-13kg. Vi vurderer denne sterkt. Såg den vant en test i fjor eller når det var. Virker god og lett å ta med ut av bilen og at man kan legge ned ryggen så barnet kan sove videre i stolen når man har tatt den inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det var praktisk å ha både pose og dyne. Dyna ble brukt inne i begynnelsen, siden vi brukte vognbag'en som seng den første tiden. Om våren/sommeren er dyne fint å bruke ute, mens poser gjerne er varmere og benyttes mer om vinteren.

Den bilstolen kjenner jeg ikke, har derimot versjonen før (som ikke kan legges ned) og den er vi kjempefornøyd med.

Skrevet

Ok, takk for tips! :) Jeg også har tenkt at dyna kanskje blir litt tynn om vinteren. Har vært på barnas hus og sett/kjent på div. dunposer..kjennes kjempegode og varme ut! prisen er ganske høy da men..det får så være. Jeg har jo termin 6.sept, og da går det jo mot vinter,,så det blir vel så vi må ha begge deler tenker jeg.

Skrevet

Vil absolutt anbefale deg å kjøpe en god vognpose til vinteren. Dyne blir nok ikke varmt og lunt nok.

Vi har voksi fra sist og er veldig fornøyd med den. Siden jeg har termin i juli nå, blir vi bare å bruke den minste babydyna evt tepper i vognen den første tiden. Denne dyna blir vi nok å bruke i sengen også.

Den bilstolen du spør om, kjenner jeg ikke til.

Skrevet

vi hadde besafe izi sleep til vår førstemann. hvis dere skal ha den vil jeg anbefale å kjøpe med isofix-feste. jeg syns ikke vi fikk festet den så godt i bilen. ellers er den ganske tung. det var fint med mulighet til å legge ned ryggen, men gjorde ikke det så ofte som vi trodde vi skulle. iom at den er tung var det ofte lettere å bære ungen uten setet:) vi har kjøpt nytt sete nå iom at den modellen vi hadde ikke kan brukes til isofix.

Skrevet

ok! Ja, vi har tenkt å kjøpe med isofix. Jeg synes også den er litt tung, men ingen barneseter er vel lette kanskje...blir vel fin trening å bære den inn og ut av bilen tenker jeg..hehe :)

Skrevet

Vi har kjøpt denne stolen, under 1 år gammel - helt som my..men desverre blir den for bratt i bilen vår med isofix-basen. Veldig synd da stolen har god og lang rygg, bra sidestøtte, mulighet for å legge ned rygg osv... Si ifra hvis du kan være intr:)

Skrevet

hva mener du med at den blir for bratt? at bilen er for liten for dette setet m/isofix? Hva slags bil har dere forresten?

Skrevet

Vi har en Volvo XC90..setene i bilen er forholdsvis dype/svak helning nedover/bakover, og i og med at det ikke er noen justeringer på basen blir stolen stående for høyt i babyens hodeende når den klikkes på basen. Acta Graco feks har en justeringsmulighet på basen for å heve basen i foteenden slik at ikke stolen blir for bratt i hodeenden.. Vi gjorde en glipp der med å ikke prøve stolen i bilen før vi kjøpte.

Håper du skjønner hva jeg mente ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...