Gå til innhold

Får alle et "heng" av hud over keisersnittarret?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ett keisersnitt, er gravid med nr 2 (siste barn!) og regner med at det også denne gangen blir keisersnitt. Hos meg lager keisersnittarret en "bulk" på magen og jeg lurer på om det er sånn hos alle? Jeg har dessverre ikke lett for å få flat mage ved trening og slanking, så hvis ikke jeg klarer å få bort dette "henget" selv, vurderer jeg bukplastikk...

Fortsetter under...

jeg har hatt 2 akutte keisersnitt og skal inn med nr.3 planlagt keisersnitt. Har hatt hengende mage begge gangene.Men litt mindre første gang enn nå. Selv om jeg har stort mage nå så henger det litt på siden,ser litt stygt ut men men jeg bryr meg ikke, skal inn med nr. 3 keisersnitt så vi få se hvordan blir det da. Vil ikke tenke på og operere dette vekk heller. Man skal jo takle disse smertene og,og jeg har sett hvordan de gjør det uff av meg helt forferlig måten de fjerner vekk ,må sikkert sitte med masse smerter etterpå. så heller la det vær ,man blir ikke dårlig av selv om det henger der,har jo fått mange barn kan være en trøst ,i vedfall for meg :)

Magen min henger også litt over arret, ikke så mye, men nok til at det synes i f.eks en litt smal kjole..

Jeg er ikke overvektig, men har alltid hatt en litt rund mage (er str 38), det så egentlig bare feminint ut da det var en jevnt avrundet mage, men er ikke like pent nå som dette hakket går tvers over.

Jeg vurderer likevel ikke bukplastikk, synes det var ille nok å ta keisersnittet jeg om jeg ikke skal legge meg under kniven pga av en skjønnhetsbagatell. Henget får være der, som et minne om svangerskapet..

• 3 måneder senere...

Tatt et akutt sectio men magen min var borte iløpet av 6 dager, da gikk jeg inn i alle klæra mine som jeg brukte før jeg ble gravid. Men venninner av meg har tatt KS, og de har hatt litt problemer med det, å det kommer an på hvor "hardt" dem har stifta/sydd igjen etterpå.

Annonse

Jeg har et "heng" over arret. Det er nå ett år siden ks, og det kommer nok til å være der for alltid, tror jeg. Slik det er nå, synes jeg ikke det er så skjemmende at jeg vurderer å gjøre noe med det, men hvis det blir *mye* verre etter 1-2 ks til (kan ikke føde vaginalt), kan det hende jeg tenker annerledes. Slik tingenes tilstand er nå, er holdningen min mer at jeg har en kropp som (forsøksmessig) har født et barn, og selv om den aldri mer blir slik den var før, er det helt ok. :)

Jeg kjenner ei som tok bukplastikk etter tre ks, og hun mistet følelsen i deler av magen... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...