Gå til innhold

Skriker så ofte før hun sovner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri latt henne skrike seg i søvn og latt henne ligge alene....men det virker som hun uansett hva jeg gjør må skrike noen minutter før hun faller i søvn, både dag og natt. En sjelden gang sovner hun uten å si noe i vogna si mens vi triller, ellers er det alltid protester.(sovner stille om hun sovner til puppen da) Så begynner å lure på om hun bare trenger å skrike fra seg litt før hun faller til ro....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Sånn har min lillegutt på 2,5 mnd det også... Har aldri fått ham til å sovne "av seg selv" i senga. Han sovner ofte når vi går tur, spesielt hvis det er litt humpete :-). I vogna på verandaen må han sutre/skrike litt før han sovner mens jeg rugger og på kvelden må han bysses, ofte akkompagnert av litt støy fra hans side.

Skrevet

Sånn har vi det her og og lilleutt er 8 mnd ;-) Før synes jeg det var veldig stressende og prøvde å gjøre alt mulig for å hindre det. Men ingenting har fungert. Har prøvd bæresjal/sele, trilling i vogn, amme i søvn (da skrek han jo ikke, men våknet fort igjen), legge i senga på dagen, opp/ned metoden, koseklut, bamse osv. Tilslutt innså jeg at det er hans måte å finne roen på. Det er jo ikke gråting, men protestering. Nå sover han alle lurene sine ut i vogna (der han sover best) og han må trilles i søvn hver gang. Tar som regel mellom to og fem minutter og da er det litt på og av med protestering. Noen ganger hender det at han sovner uten et knyst!

Skal sies at poden ikke tar smokk. Engang fikk jeg han til og ta den og da sovnet han uten en lyd, men fikk det aldri til igjen (og nå har jeg gitt opp). Så hadde det fungert så virker det som smokken kunne ha vært hans ting å roe seg med... Men sånn ble det ikke, hehe.

Om kvelden sitter jeg inne hos han til han sovner, begynner han å protestere/sutre i senga så stryker jeg på han og da blir det stille :-) Så heldigvis ingen gråting om kvelden heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...