Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå har jeg og vesla vært oppe i 15 min og jeg har allerede tørket opp masse gulp 5 ganger.. er litt lei all den gulpen og bytting av klær. Hun er snart 9 mnd, så trodde det skulle bedre seg snart.

Noen som har noen tips mot dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoffda :-/

Amme eller flaske du?

Om du flaske kan d hjelpe å bytte merke, tilsette litt grøtpulver eller gi velling fra flaska (svært lite gulp da hos åss ihvertfall), å de åpenbare tingan som å ikke løfte å hepse, herje for mye rett etter mating ;-)

Lykke til! Ekkelt for de små me sur gulp i munn hele tia :-/

Skrevet

Hun får MME. Takk for tipset. Hun gulper gjerne mest flere timer etter mat.. nå er det 3 timer siden sist og det er på tide med nytt måltid snart.

Skrevet

Hoffda, ja da blir d verre :-/ Kanskje du bør ringe Hs å høre me dm? For man sku jo egentlig tru at melka va forsvunnet fra magen for lengst etter 3 tima når dm e så stor?:-)

Lykke til :-)

Skrevet

Akkurat sånn har vi det også. Fikk beskjed om å bytte til Collet men syns ikke det har hjulpet. Lukter bare enda mer....

Alle sier jo at det blir bedre ved introduksjon av fast føde men spiser han jo grøt 2 ganger om dagen og middag. Har begynt å lage større porsjoner med grøt og kuttet ned på melka, men han drikker ikke vann så han må jo få litt melk.

Skrevet

utrolig kjedelig det der.. jeg også trodde det skulle bli bedre når hun fikk fast føde, men får i tillegg melk til hvert måltid. Skal på kontroll på helsestasjonen om 14 dager, så skal ta det opp igjen da.

Skrevet

Jeg har også gulpebarn...Min første sluttet ved 9-10 mnds alder, mens min lille på 7 mnd fremdeles gulper av full hals...Skjønner din frustrasjon...Gulpingen skyldes ofte dårlig utviklet lukkemuskel i magesekken. Denne vil med tiden stabilisere seg. Det skal jo hjelpe når man begynner med fast føde, men jeg synes igrunnen ikke det. Husker med gru den oransje middagsglass-gulpen fra førstemann..(men nr 2 har jeg ikke orket å begynne med middagsglass ennå).

Helsesøster anbefalte meg NESTARGEL, en tykktflytende morsmelketstatning man får kjøpt på apoteket. Man skal gi en litt av denne etter hvert måltid, så skal den legge seg som et lokk over melken, og hindre gulping. Har ikke prøvd det selv, men har hørt om flere med gode erfaringer...Har igrunn bare blitt vant til å leve med gulpet..(skikkelig sjarmerende med en kake på skulderen..og bløte striper nedover ryggen...)..Det går heldigvis over av seg selv! Det er bare å holde ut!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...