Gå til innhold

Urolig baby på kvelden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg leser om så mange som har babyer som tar natta i sjutida på kvelden. Er det bare meg som har ei jente som er urolig på kveldstid? Hun har siste duppen sin i seks-sjutida på kvelden og sover da ca en timestid. Når hun våkner er det tid for mat (fullammes) og kveldsstell. Fra ca klokka ni er det fullt kjør med sutring og skriking. Da må mamma bære fram til hun roer seg i ellevetida.

Jeg forstår ikke hvorfor hun kaver sånn om kvelden, hun har vært slik helt siden hun var et par uker gammel..

Er det noen som har råd/tips til meg, eller bare noen trøstens ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en jente på 1 mnd som også har holdt det gående i mange timer som regel fra 20-01. Nå har jeg begynt på melkefri diett og da sov hun hele kvelden, krysser fingrene for at det fortsetter. Ellers pleier det å gå over av seg selv ved 3-mnd alder sies det, men nå vet jeg ikke hvor gammel jenta di er. Jeg trøster meg med at ting går seg til etterhvert, det har det ihvertfall gjort med eldstemann :)

Skrevet

Dette tror jeg er heeelt normalt=) Jenta mi tok ikke natta før nærmere 01 på den tida der, uansett hva jeg gjorde nesten...Hvis hun er 3 mnd nå, kan du jo kanskje forsøke å forskyve det hele litt- droppe den siste luren og heller prøve å legge henne for natta kl 19-20? Dvs gi mat og ha kveldsstell et par timer før? Men dette kommer jo litt an på når dere står opp om morgenen også da...Ligger dere lenge utover formiddagen?

Skrevet

Heia!

D høres svært slitsomt ut :-((

Æ trur æ ville latt ho tadd siste lurn mye tidligere, f.eks ikke seinere enn 16, da ville ho blidd trøtt rundt 18-19 tia å klar for kanskje bad og legging? :-)

Ellers går d ann å ha aromalampa på soverommet me 1 dråpe lavendel i, d vil gjøre ho søvning og avslappa :-) Eller dryppe et par dråper med REN eterisk olje av lavendel på en klut å legge den øverst i sengen/vognen, det e avslappende å søvndyssende å ikke nåkka skadelig stoff for barnet i det hele tatt, funke hest :-) Evnt ha lavendel i badevannet :-) Du kan også gi beroliganes massasje før leggetid.

La barnet få masse kos og godt kvellstell. En go rutine på legginga e viktig for at babyen ska finne roen ;-) Ikke vær redd om babyen din klage/gråte litt, bare bruk opp-ned metoden å legg ungen ned igjen når den har roa sæ. Nån babya like å ha d bekmørkt ande litt lys ;-) Ha fast nattasang som babyen vil kjenne igjen å vite at nu e d snart natt.

E barnet urolig og har vanskeli for å sove når det ligge i senga, så sett dæ ved siden av barne på en stol, med lite lys/avslått, og pust tydelig og markert, slik at barne høre pusten din og rytmen av pusten din.

kor gammel e babyen din? :-)

Skrevet

Glemte å skrive at kamomillete, enten i rein form eller blanda i melka, kan virke beroliganes og søvnfremkallanes :-)

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...