Nea og juniors mamma Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Snuppa, 4 mnd, nekter å ta flaske og jeg blir tullete ved tanken på å måtte holde meg inne til hun har fått siste pupp og lagt seg (kl 19-21). Har prøvd forskjellige smokker og flasker uten hell, mm og mme. Lurer derfor på om det vil lykkes å prøve drikkekopp med "tut", men de kommer bare i versjoner for barn 6 mnd +. Hun har begynt å spise grøt og grønnsakspurre og det går ned på høykant, så ingenting i veien med "tygge", smatte og svelgerefleksen
Sunnybeach4gull :) Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Gutten min va 5 mnd da han bynnte drikke av kopp og glass ;-) Så vil tru at tutekopp å særlig me sånn stoppeting så d ikke kommer så raskt vil gå fin, fint :-) Du må nestn bare prøve ;-) Du sir jo ho e flink å spise, så da klare ho nåkk å drikke av tutekopp også :-)
Collette Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Gutten min begynte med tutekopp da han var fire måneder. Det tok litt tid, men nå drikker han kjempefint av den. Han er fem måneder nå. Han har tutekoppen på lekematta og tar seg en sup med vann når han har lyst på.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Hei Jenta vår er 5,5 mnd, og drikker av tutekopp! Begynte for noen uker siden, og vi liker den fra boots apotek kjempegodt! Den har ikke hanker, men er så liten at gullungen her klarer fint å holde den selv. Den lekker ikke, og tulla vår skjønte med en gang hvordan hun skulle drikke av den. Den er forresten fra 4mnd Ellers liker hun mam sin flasketut (ikke tåteflaske tut) som du kan sette på vanlig tåteflaske. KOmmer litt mye i gangen, men det skjønte hun fort! Tror de har den i rosa og blå, i silikon eller noe! Den lekker også veldig lite, og har hanker Gir bare vann fra koppen vi da, har ikke prøvd med melk... Lykke til
Leer Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Min gutt på snart seks måneder har drukket av tutekopp siden han var fire måneder. Faktisk så liker han den bedre enn flaska.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Det skader vel ikke å prøve ihvertfall, men min erfaring er at det kan ta TID før de skjønner poenget med den;) Jenta mi ville ihvertfall bare tygge på tuten i laaang tid, før hun tilslutt skjønte at hun skulle suge (og hun er flaskebarn). Nå er hun 8 mnd, og fortsatt får hun ofte mest i vrangen når hun drikker av den.. Så foreløpig er flaska favoritten, samt at det er veeldig gøy å smake på mammas glass;) Kanskje er kopp uten tut vel så greit? Det blir litt søl, men moro er det, og jenta mi likte ihvertfall det bedre enn tutekopp sånn i starten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå