Vannmann35 Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Har ei jente på to uker. Vet ikke om det er nødvendig å bruke lue til henne nå når vi er ute? Er jo veldig varmt, og merker hun fort kan bli litt svett... Hvor mye kler dere egentlig på babyen deres nå om dagen?
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 brukar hue på småen ja, han er 8mnd. Kler heller av han meir på resten av kroppen, er redd for øyreverk om han blir liggande i trekk. (eksta nøye på det no, då han akkurat har vore forkjøla..noke eg trur kan ha hatt samanheng med at han ikkje brukte hue i nokre dagar).
Sunnybeach4gull :) Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Når d blåse gjør æ d ja ;-) e ganske redd for at han ska få ørebetennelse f.eks for at æ ikke tar på han lua :-/ Men om d e varmt og helt vindstille så trenge han ikke lua syns æ, men nu e han jo 7,5 mnd også, ikke 2 uker :-))
Knotten & lille persille Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Jeg tar på lille persille lue om det blåser (10 uker) og solhatt om det er vindstille. Er som de sier over her redd for ørebetennelse.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Lue er tingen her også Er det veldig varmt og ikkeno trekk tar jeg enten på henne en tynn genser med hette, eller lar henne ligge uten i vogna. Er hun oppe fra vogna er det enten lue eller solhatt på. Vi har kjøpt solhatt med øreklaffer på, er fryktelig redd for ørebetennelse jeg også - vi hadde det mye som små både jeg og pappan, så her passer vi godt på de små ørene. Mer er jo ikke bra at hun blir svett heller, så vi sjekker heller litt ofte, og passer på å kle av jakke el istedet for lua.
Katsi Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Jeg bruker tynn lue på min lille på 6,5 mnd. Er som flere over her redd for ørebetennelse. Jeg hadde det masse som barn og eldstejenta mi har hatt det mange ganger. Legen på 6mnd kontrollen sa at det gjerne gikk i arv og at hun derfor er disponert for å få det så vi passer på
CMH Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Om det blåser litt bruker vi en tynn bomullslue. Er litt påpasselig med å ikke kle for mye eller for lite på henne. Men hvis det er sånn 14 grader ute, har jeg bukser med en tynn strømpebukse under og body med en hettejakke over + liten lue. Har ikke vært så veldig varmt her enda..
Månestråle75 Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 Min jente er 12 uker i dag, og har alltid på en tynn bomullslue når vi er ute.
Vannmann35 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. juni 2009 Hadde besøk av jordmor i dag, og fikk da spurt om dete - hun sa det var helt unødvendig med bruk av lue dersom det var vindstille og en varm sommerdag - det ville bli alt for varmt og klamt. Dessuten er det ganske så lunt og fint nede i vogna når kallesjen er oppe. En tynn bomullslue var fin å bruke hvis det blåste dog. Ellers må man kjenne etter i nakkefolden om babyen er svett eller klam, noe den ikke skal være.
S. Skrevet 23. juni 2009 #10 Skrevet 23. juni 2009 Jeg bruker ikke lue nå når det er så varmt. Lillemann er veldig varmblodig av seg, og blir knallrød og klam under selv den tynneste bomullslue. Bruker lue hvis det er riktig kaldt, men prøver å begrense det. Har hendt jeg legger en gasklut over hodet på den siden han ikke sover på, det er litt kos for ham og Han er forresten 6 uker, så han har det jo lunt liggende oppi vognbagen.
Gjest Skrevet 23. juni 2009 #11 Skrevet 23. juni 2009 Vi bruker tynn lue hvis det blåser. Solhatt ellers når han er oppe fra vogna, mest for å beskytte hodet mot sola (ingenting hår her). Hvis han sover og ligger nede i vogna så har han ingenting på hodet, det blir for varmt. Han er 6 måneder
Itsrejk Skrevet 24. juni 2009 #12 Skrevet 24. juni 2009 Tynn bomullslue eller solhatt med øreklaffer når han er oppe av vogna, ingen lue nede i vogna, med mindre det blåser så mye at det blir trekk nede i vogna også. Småtten er fem mnd.
septemberpiken Skrevet 24. juni 2009 #13 Skrevet 24. juni 2009 Ingen lue nedi vogna her... vesla blir varm og svett, så selv med lite klær virker det som om lua gjør henne ukomfortabel. Om vi skal være ute i vind/trekk er jeg mer påpasselig med lue. Hun er 4 uker gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå