Gå til innhold

noen som har fått barn med alvorlige missdannelser uten at det er kromosomfeil?

ny83

Anbefalte innlegg

måtte avbryte svangerskapet i uke 18, pga barnet var ikke levedyktig. barnet blei obdusert men hadde ikke kromosomfeil, vi hadde bare maks uflaks sa legen. men har ikke blitt gravid etterpå, og dette er 1,5 år siden. noen som har opplevd lignende?? eller har noe fornuftig og komme med? :)

Fortsetter under...

hei. så bra og høre. da er d kanskje håp for oss og..:) fikk dere hvite hva som var årsaken til misdannelsene? jeg er redd d er dårlig mætsj eller noe for oss, siden jeg ikke har blitt d igjen. har ikke finni noe på utredning, skal til pårgrunn til høsten så da får vi satse på d går med litt hjelp.

Det er nok kanskje ikke det du vil høre, men det finnes utrolig mange alvorlige sykdommer som ikke er kromosomfeil. Du kan med andre ord aldri forsikre deg mot å få et sykt barn. Men heldigvis er de fleste barn født friske.

Er selv mor til multihandikappet, alvorlig sykt barn som ikke har noen kromosomfeil. Legene mener det er genetisk, altså dårlig match mellom meg og faren, men har ikke funnet ut hvilket gen det er feil på. Det er med andre ord ikke så lett å finne ut av slike feil, han er nå 7 år.

Han har heller ingen misdannelser som er synlige på ham, han bare fungerer ikke (kan verket gå, snakke, spise, fokusere blikket, holde hodet).

Jeg skriver ikke dette for å skremme deg, men det er alltid en risiko for at et barn ikke er friskt. Ingen tester i verden kan finne ut av alle de stygge sykdommene som finnes der ute.

Håper at du slipper å oppleve dette en gang til, og at mange friske barn vil komme til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...