Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har erfaring med at kjønnet stemte ut i fra hvor kvalm man har vært i svangerskapet. Hører det sies at, er man kjempe kvalm er det jente i magen..

Selv har jeg nesten ikke vært kvalm, litt på kveldene, men aldri kastet opp. Spørs om det blir gutt da, hehe..

Er såå spent på kjønnet, klarer nesten ikke å vente å UL! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var aldri særlig kvalm, men jeg manglet apetitt en periode. I min familie har alle mødre vært skikkelig kvalme og dårlige, så siden jeg ikke var det så tenkte jeg at det var gutt i magen min. Men der er det en jente gitt.

Har flere venninner som ikke har vært kvalm under svangerskapet som har fått jente.

Bare myte dette med at kvalme indikerer kjønn ;)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg har vært kjempekvalm hele svangerskapet (spydde daglig fra uke 6 til uke 16), men jeg venter gutt. En venninne av meg var i kjempeform hele hennes første svangerskap, og hun fikk en jente :-)

Skrevet

Sikkert bare overtro, men det hender jo at det er en grunn til at det sies. For meg har det stemt. Var ikke kvalm i de to første svangerskapene, og det var gutter. Denne gangen har jeg vært kvalm, og det er jente.

Skrevet

Jeg var desidert mest kvalm da jeg gikk med gutten min, første graviditet (som var jente) var jeg nesten ikke kvalm i det heletatt :-)

Skrevet

jeg venter jente og har ikke hatt det så fælt som andre muligens har hatt det. Nå begynner kvalmen og gi seg, men har aldri hatt skikkelig oppkast. heldigvis :-) tror dette bare er en myte. og forkjell på hvordan kvinner opplever gravditeten.

Skrevet

Jeg var ikke kvalm en eneste gang med førstemann, men denne gangen har jeg vært BILSJUK fra rundt uke 6 til 18... Ingen ting hjalp, like kvalm uansett hva jeg gjorde:( Våknet opp en morgen og var helt fin, nå har jeg allerede glemt helt hvor fælt det faktisk var! Er i uke 27 (!!) nå. Begge er gutter.

Skrevet

Jeg var veldig kvalm i første - det ble jente.

Ikke kvalm i andre - det ble gutt.

Veldig kvalm i tredje - det blir gutt.

Altså - ingen sammenheng for min del ihvertfall!

Skrevet

Kjenner en som har vært utroooolig kvalm - hun venter en gutt.

Skrevet

nei det har ingenting a si på kvalmen om det blir gutt eller jente, det blir bare spekulasjoner. Ville tatt det med en klype salt.

Skrevet

Jeg har vært kjempekvalm, og sykmeldt som følge av det, i mine to første svangerskap. Fikk gutt begge gangene.

Denne gangen er jeg like dårlig og har ingen peiling på hva som kommer (vil ikke vite noe før fødselen heller).

Søsteren min var i storform hele svangerskapet sitt og fikk en jente. Min mor har fire jenter og var også i storform i sine svangerskap. Det er vel forskjellig fra kvinne til kvinne, tenker jeg.

Skrevet

venter jente nr 3 og ikke vært kvalm med noen av de 3!!

Skrevet

kveldskvalm første gang- gutt.

Lite kvalm andre gang - Jente

Var fryktelig dårlig men uten oppkast fra uke 5-13 denne gangen, våknet på natta av at kvalmen tok overhånd...venter fortsatt i spenning på kjønnet =)

Skrevet

Ingen kvalme før på slutten av forrige svangerskap, nå var jeg endel kvalm i første trimester (ikke så ille at jeg kastet opp). Gutter begge gangene.

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt, og venter gutt. Men siden det er 1. svangerskap har jeg ikke noe å sammenligne med... Tviler på at det er så veldig troverdig, men morsomt likevel :-)

Skrevet

Ingen kvalme her heller! Venter jente

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm i svangerskapet og jeg har en liten jente i magen:)

Tror ikke det har noen sammenheng med kjønnet akkurat på det der.. En vennine av meg var veldig plaget med kvalme og fikk jente.. Jeg tror det har mer en sammenheng med hvordan mødrene våre har vært i svangerskapet og at man ofte kan ha lignende svangerskap som de..

Men jeg vet ikke:)

Lykke til på UL:)

Skrevet

Jeg hadde ikke helt lik min mor, mormors eller farmors svangerskap. De var alle plaget med kvalme. På morsiden er det bare født jenter i generasjoner bakover, og et stort flertall jenter på farsiden. Siden jeg ikke har vært noe særlig kvalm, tenkte jeg at det måtte være gutt i magen min. Men det viser seg å være jente (skrev nesten det samme lenger opp her). Så det trenger ikke ha noen sammenheng der heller. Jeg tror bare det er individuelt rett og slett, hvordan hormonene påvirker kroppen, uansett kjønn i magen.

Skrevet

Hos meg har jeg merket en betydelig forskjell ang jente/gutt, og jeg har fått jente-gutt-jente-gutt-jenteog nr 6 vet vi ikke enda da jeg er nygravert :)))

Iallefall....Jeg var betydelig kvalmere og dårligere med jentene enn guttene!!

:)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Spiste lite og var uvel med første - fikk jente

Alvorlig spyying og kvalme i svskap nummer2 - får gutt og jente.

Grunnen til at dette av og til stemmer er jo at det er 50/50 for å få jente eller gutt så noen stemmer det jo på:)

Skrevet

jeg var helt frisk i første svangerskap og da ventet jeg ei jente...

denne gangen har jeg slitt med både mye kvalme og alt annet... nå venter jeg gutt...;-)

Skrevet

Tror ikke det har så mye å si. Jeg har gutt og venter jente, og jeg var like kvalm begge gangene. Ei venninne av meg har en av hver, og hun var ikke kvalm i det hele tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...