Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Hehe, det var vel egentli alt? Har prøvd grøt ei stund nå, men hun skal jo ha grøt etter melka, og det beste for oss har vist seg å være på kvelden. Men, etter kveldsmelka så sover hun ofte, eller er helt i ørska, blir bare styr å ta henne opp, grise med grøt,vaske grøt ut av hår og ører og det som er for så å gå inn på soverommet igjen (er der hun får kveldsmat) Så vi tenkte velling fra flaske må være tingen!? Hvilke flasketuter bruker dere forresten til velling? Og mengde ca til baby på 5,5mnd.
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 du får kjøpt egne flaskesmokker på babyshop for velling. Mengde vet jeg ikke for den alderen.. men kanskje rundt 150...?.. men det er bare melk og litt grøtpulver oppi.. og riste/vende godt. Får kjøpt ferdig velling i sverige tror jeg..=)
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2009 Hmmm, jeg ammer, men lurer på om det blir litt lite til kvelden. Må jeg pumpe da, kan ikke velling lages med vann? Eller blir det kanskje bare masse vann og lite næring da?
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 jeg bruker MME til velling, da har jeg i 100 ml MME og 3 ts maisgrøt:) bruker også velling suttene til avent men du kan klippe ett lite lite hull i en vandlig flaske sutt:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Du kan jo bruke grøt som blandes me vann til velling, da trenge du ikke så mye mm :-) Bare litt for "smakens skyld", om ikke babyen din drikke den uten mm da :-) Når æ mekke velling bruke æ 150 ml mme og 3-4 ss grøtpulver av variert sort ;-) Maisgrøten f.eks blir fort tjukk, så dær bruke æ bare 3 ss ;-)
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2009 Hei og takk for svar alle sammen Hun fikk velling i går kveld, med bare vann, og det gikk ned på høykant! Hun blir så dårlig i magen av maisgrøt stakkar, men vi kan vel prøve igjen nå kanskje? Er tre uker siden sist... Har en del mm i fryseren, kan jo ta opp å gi henne velling med mm, men er litt redd at hun ikke vil drikke mer når fryseren blir tom og vi må over på vann...!? Men kan jo fortsette å pumpe litt, og så bare ha i litt mm - lurt sunnybeach er ikke sikker på om jeg vil begynne me mme, hun ammes jo først og skal vel få i seg nok egentlig, er bare det lille ekstra for å sove godt Avent sine velling sutter er notert og skal kjøpes senere i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå