missmulatto Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Vi skal flytte fra Oslo til Trondheim, og noen tipset meg om å leie en container for flyttingen. Dvs. container levert på døren, pakker selv, den hentes og bringes til den nye adr, vi losser selv og de henter den ved ferdig oppdrag. Hr hørt at flere har flyttet på denne måten, men med hvilket selskap????? Alle jeg hører med tar ikke privat flyttegods. Dette begynner å haste nå. Noen som kan hjelpe????
missmulatto Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2009 Vært i kontakt med dem. NSB henviste til CargoNet. De frakter, men leier visstnok ikke ut container, og man må selv sørge for å få containeren ned til jernbanen. Posten henviste til Bring, som ikke tar private flytte oppdrag. Hmmmm..........
Zitro Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Sett inn annonse i lokalavisa at du søker sjåfør med lastebil. Mange kjører tomme ned til oslo for å hente vare opp igjen :-)
missmulatto Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2009 Den som hadde tenkt på det før,men nå er det nok for sent da vi bør /må flytte opp til helgen. Også skal vi jo den andre veien, så om de har tom bil ned, så er den vel full på vei opp????
* 5 om dagen * Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 hva med et renovasjonsfirma?? som leier ut containere til privatpersoner. blir sikkert dyrt men.....
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Flyttebyrået mannen min jobbet i drev bla på den måten. De hadde også et lager med containere for de som måtte ha en mellomstasjon. (Mot betaling seff) De som ikke betalte fikk kastet tingene sine. *grøss* Jeg ville tatt kontakt med alle du kan finne for å høre etter pris. Fortell hvor og når, hvor stort *hva de nå enn målte det i* og be om et tilbud. Litt sent ute nå kanskje, men.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 23. juni 2009 #9 Skrevet 23. juni 2009 Vi brukte Tollpost. Men som du sier så tar de ikke oppdrag fra privat personer, så vi fikk et firma til å bestille containeren for oss. Flyttingen ble utrolig mye billigere på den måten enn gjennom flyttebyrå. Og det var egentlig helt genialt. De leverte containeren utenfor døra og hentet den 2 dager senere. Så ble den levert dit vi flyttet når det passet for oss. Og husk at det kan lønne seg og ta flyttingen "hvitt". Tar du det svart har du ingen forsikring på flyttelasset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå