Gå til innhold

Dere som har barn fra før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har termin i slutten av juli. Har en liten sønn fra før. Jeg har ikke noe familie her vi bor, men samboeren min har. Det viser seg at de fleste aktuelle barnevaktene er bortreist (tenker da til fødselen). Foreldrene hans skulle være hjemme i ferien, men nå spør de oss om det går greit at de reiser bort 2 uker før termin. Hva hadde dere syntes om der?

Har hørt med endel venner, men det er ikke så enkelt midt i fellesferien... Skal jeg si at vi ønsker at de ikke skal reise? Er så i tvil hva vi skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det syns jeg du skal gjøre.. snakk med dem, de vil nok forstå at du vil ha mannen din sammen med deg når fødselen starter..

Skrevet

Hm, ja, om du ønsker mannen din med på fødselen bør du nok si det ja.

Vi skulle også hatt flust av barnevakter her, men så plutselig reiser de til utlandet alle sammen rett før fødsel. Det er jo enda en uke til termin sa de...jada. Så om noe skjer før så sliter vi med barnevakt. Men men, vi kan jo ikke bestemme livene deres heller...

Skrevet

Tror ikke jeg hadde bedt noen om å holde seg hjemme pga fødsel og barnevakt, da hadde jeg heller prøvd å forhøre meg med naboer eller andre bekjente. Foreldrene til noen av de som barnet deres leker med?

Skrevet

Jeg hadde nok spurt forsktig og pent om å bli hjemme hvis de ikke har spesielle planer. Men det er klart at hvis de har bestilt ferie fra før og har planlagt mye ville jeg ordnet meg på annet vis...venner eller nabo. I allefall under fødselen..de andre dagene blir det vel pappaen som trør til..

Selv jobber mine foreldre 100% + at de har foreningsarbeid og frivilligarbeid utenom. De har valgt å ta ut ferie i slutten av august, jeg har termin 22 juli så ikke mye hjelp å hente der nei! Hadde jo vært praktisk og morro for mine to barn å få litt ferie sammen med dem, men neida her tar de ut ferie når unga mine starter på skolen. ..

Skrevet

Skal høre med noen naboer, så det ordner seg nok på et vis.. Kjenner bare at det er skuffende at de prioriterer ferie før fødsel.

Det er flere som har det som oss ser jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...