1gang09 Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 jeg har 3mnd igjen, og nå har jeg kommet opp i 100kg! det er noe jeg virkelig ikke ville, jeg trenger og få litt tips ang kosthold og sånne ting, så jeg kan gå ned i vekt på en sunn måte uten att det går utover barnet! Nå har jeg bekkenløsning med gangvansker og rygg vondt, så mye aktivitet er liksom ikke helt mulig, for det blir fort vondt og bevege seg... Det eher var virkelig noe dritt og gå på vekten i ste, jeg får tårer i øynene og blir helt fra meg! har aldri veid så mye! snufs:(
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Noen av oss var der allerede før vi ble gravide.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Det blir jo bare aa prove aa gaa en liten runde vaer dag og kutte ut sukker... Men man gaar jo opp i vekt under svangerskapet. Jeg vet jo ikke hvor mye du har lagt paa deg saa langt, men det er jo stor forskjell paa folk der ogsaa. Du faar kanksje " ta vare paa folelsen" glemme den og hente den frem naar babien er fodt og du virkelig kan gjore noe med det? Lykke til videre i alle fall.Det er nok ikke verdens undergang.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 De færreste behøver å gå ned i vekt under svangerskapet. Men om du er overvektig i utgangspunktet skader det ikke å forsøke å begrense vektøkningen. Du kan fokusere på å spise sunt og variert, gjerne oftere enn du bruker - da holdes forbrenningen jevnere og du blir ikke skrubbsulten slik at du spiser for mye til neste måltid. Vektklubben.no kan brukes til kaloritelling, de fleste gravide bør ligge på rundt 2000-2200 kcal daglig. Spis frukt og grønt i stedet for snop, yoghurt i stedet for desserter osv.
Gjest Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Jeg vet at noen legger på seg mye i begynnelsen og sen stopper opp i vektøkningen. Kan jo håpe på det. Ellers er det vel som de andre sier - spis litt ofte og tenk på hva du spiser. Mye salt binder vann, sukker er jo ikke bra for hverken barn eller mor. Ikke sikkert du kan gjøre så mye med vektøkningen din heller. Jeg spiser `alt` men har ikke lagt på meg så mye i trass for at jeg hatt bekkenløsning og ikke vært spes aktiv. Samtidig er noen flinke til både å være aktive og spise bra men legger på seg likevel. Hos de fleste renner kilone av etter fødsel om ikke annet. Ikke stress for mye med dette! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå