Gå til innhold

Hvor lenge bør jeg vente med å sende blomster til etterlatte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det finnes noen uskrevne regler, men jeg vet at da jeg mista pappa ble all medfølelse mottatt med takknemlighet, om det var før, etter eller under begravelsen, om det var kjempestore buketter eller bare et kort, om det var et klapp på skulderen et "hvordan går det med deg?". Hva som helst. Ingenting er for seint, ingenting er for tidlig. Det som er viktig er at de ser at du bryr deg. At noen føler med dem.

Takk for skikkelig svar!

Trist å høre at du har mistet pappaen din :(

Ja, tenker som deg, at all omtanke varmer, men er bare litt redd for å virke voldsom. At vi liksom overrumpler de før de i det hele tatt har fått fordøyd dette.

Annonse

Steøsteren min døde, og nesten alle sendte blomster som døde samtidlig.Jeg sendte en sammenplantning til moren hennes . Nå blomstrer liljene på nytt, og det setter moren hennes veldig stor pris på. Det vitner om at livet går videre, og hun føler det er et slags tegn fra henne.

Mener det riktigste er å gi blomster før begravelsen, og gir man til eterlatte bør man ikke gi blomster ved graven. Dvs. hvis man skal følge "skikk og bruk" reglene. Uansett. Det viktigste er å vise omtanke.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...