Gå til innhold

Dere som ikke gir barnemat av glass, hva serverer dere de små på ca 10 mnd til middag?


vannmann84

Anbefalte innlegg

Trenger gode råd/ oppskrifter. Han liker virkelig ikke slike halvmosete retter med potet. Det eneste han liker er hjemmelaget spagettisaus med pasta, men hadde vært fint om han ville spise litt mer variert. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Dette sliter jeg også med!!

 

Jenta mi på nesten 11 mnd vil ikke ha glass lenger. Hun vil ha det vi spiser.... Men ikke alt egner seg for små mager. I går spiste vi kyllingfilet, ris og bretagnesaus og hun spiste som bare det!!! :) Men da kommer spm mitt.... egner posesaus seg... hvis hun skal spise det samme som oss... Vi spiser jo nesten bare sånn som bøene sier at småttiser IKKE skal ha.... Alt er jo tilsatt litt salt....

 

Hva gjør vi da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ikke så vanskelig å lage sausen selv. Men den kan jo bli noe ensformig da.. Smelt litt smør (bruker 2ss), rør inn 2ss mel i smøret (ta gryten bort fra plata!) tilsett melk (hvit saus) eller vann og krydder. Bruker egentlig å ha buljongterning og soyasaus oppi for smaken, så er usikker på hva en kan erstatte dette med (det er jo stort sett salt i dette.. og da er jo kjøpesausen like god..). Natriumglutamat som er i de fleste posesauser er heller ikke bra, men det fant jeg ut at også er i buljongterning.. Noen med erfaring på å unngå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...