Gå til innhold

Havregrøt til kvelds..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten elsker havregrøt, men til nå har vi kun gitt til frokost i helgene.

I uka spiser han frokost i bhg, så der blir det brødmat.

Hjemme får han grøt hver kveld, men har aldri prøvd hjemmelaget havregrøt.

Er det for hard kost å sove på?

Han er 16 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungane våre (snart 20 mnd og 4 år til hausten) elskar heimelaga havregraut. Eg ser ikkje for meg at det skal vere så mykje tyngre kost enn industriframstilt graut?

Eg pleier å lage den av ca 50/50 vatn og havremelk (lille tåler ikkje kumelk derfor havremelk) og havregryn. Og så putter eg oppi det eg måtte ha for handa - det kan vere go' dag blåbær (frukostblanding), linfrø, oppsmuldra knekkebrød eller kavring, tørka aprikos eller svisker i småbitar osv og så gjerne kanel på toppen. Tenker det er viktig å variere litt. Som sagt så elskar ungane det, har dei ete lite ein dag er det berre til å lage havregraut til kvelds så er eg sikker på at dei er mette for kvelden.

Enkel og billig mat + lett å variere. Blir det bedre?? :o)

Skrevet

Koker du det i kjelen eller hvordan gjør du det?

Det brenner seg alltid fast i bunnen hos meg :-\

Hvilken pose med havregryn bruker du?

Skrevet

Her har gutten fått havregrøt siden han var 10 mnd. Jeg koker en stor porsjon. Kun gryn og vann, dropper saltet. Så fryser jeg i porsjoner. Jeg koker og moser frukt som jeg blander i(har også dette i porsjoner i frysen). Eple/pære/tropiske frukter osv. Hos oss ble lillemann fort lei av industrigrøten, og havregrøt i ymse varianter ble fort et veldig populært kveldsmåltid.

Skrevet

hvor lang tid bruker du på å tine et glass med grøt? smaker det det samme etter opptining og oppvarming i mikro?

Skrevet

Kokar i kjele ja. Har aldri opplevd at det brenner seg. Kanskje det er dei fantastiske saladmaster pannene si fortjenste ;-D

Brukar vanlege små lettkokte havregryn, gul pose.

Skrevet

min gutt på 15 mnd spiser havregrøt morgen og kveld. 1 del grøt og 2 deler melk+ rosiner og solsikkekjerner. 5 min i micro:helt perfekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...