Sunniva78 har to små Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Knerten elsker havregrøt, men til nå har vi kun gitt til frokost i helgene. I uka spiser han frokost i bhg, så der blir det brødmat. Hjemme får han grøt hver kveld, men har aldri prøvd hjemmelaget havregrøt. Er det for hard kost å sove på? Han er 16 mnd.
Ranveig R Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Ungane våre (snart 20 mnd og 4 år til hausten) elskar heimelaga havregraut. Eg ser ikkje for meg at det skal vere så mykje tyngre kost enn industriframstilt graut? Eg pleier å lage den av ca 50/50 vatn og havremelk (lille tåler ikkje kumelk derfor havremelk) og havregryn. Og så putter eg oppi det eg måtte ha for handa - det kan vere go' dag blåbær (frukostblanding), linfrø, oppsmuldra knekkebrød eller kavring, tørka aprikos eller svisker i småbitar osv og så gjerne kanel på toppen. Tenker det er viktig å variere litt. Som sagt så elskar ungane det, har dei ete lite ein dag er det berre til å lage havregraut til kvelds så er eg sikker på at dei er mette for kvelden. Enkel og billig mat + lett å variere. Blir det bedre?? )
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Koker du det i kjelen eller hvordan gjør du det? Det brenner seg alltid fast i bunnen hos meg :-\ Hvilken pose med havregryn bruker du?
Mamma til gullgutt Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Her har gutten fått havregrøt siden han var 10 mnd. Jeg koker en stor porsjon. Kun gryn og vann, dropper saltet. Så fryser jeg i porsjoner. Jeg koker og moser frukt som jeg blander i(har også dette i porsjoner i frysen). Eple/pære/tropiske frukter osv. Hos oss ble lillemann fort lei av industrigrøten, og havregrøt i ymse varianter ble fort et veldig populært kveldsmåltid.
fjollefrua Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 hvor lang tid bruker du på å tine et glass med grøt? smaker det det samme etter opptining og oppvarming i mikro?
Ranveig R Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Kokar i kjele ja. Har aldri opplevd at det brenner seg. Kanskje det er dei fantastiske saladmaster pannene si fortjenste ;-D Brukar vanlege små lettkokte havregryn, gul pose.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 min gutt på 15 mnd spiser havregrøt morgen og kveld. 1 del grøt og 2 deler melk+ rosiner og solsikkekjerner. 5 min i micro:helt perfekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå